![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Aftonväska i form av liten ”påse”
Möjligt att detta finns någonstans i en annan tråd. Vet inte rätt sökord.
Jag ska göra en liten aftonväska till min dotters balklänning och hon vill absolut inte ha en kuvertväska eller någon ditåt. Tänkte därför göra en enkel liten grej som en ”påse” i samma tyg som klänningen med fint foder. Att hänga på handleden och som har plats för mobil och ett läppstift ungefär. Någon som har tips om en bra beskrivning på något åt det hållet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Oj vad fina väskor det fanns där.
När min dotter var på bal sydde jag en väska i påsform, tog dubbelt tyg och sydde ihop till en rund påse och gjorde en dubbel rund botten till den. Gjorde dragsko upptill och ett band av samma tyg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Javisst kan man det, vill man så kan man ju maskinbrodera (gärna på sidenfoder) fodret inuti väskan och sy i ett par fack för det mest elementära. Brodera t.ex. ett läppstift på ett av
facken osv så hittar man direkt. Lycka till! Mona |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Partypingla?
Hej Eva,
Söker du nåt i den här stilen: http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=17635 Hör av dig till mig i så fall. Hälsningar Merja |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:11.