![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Gammal symaskin, att be om problem?
Hej, jag har fortfarande inte köpt någon egen symaskin, men såg en gammal Husqvarna från kanske 50-, 60-talet. på loppis. Den var otroligt vacker och (till det yttre iaf.) i väldigt bra skick. Jag funderar på att starkt på att köpa den, är det någon som har erfarenhet av såpas gammla symaskiner? Är de krångliga att använda osv. ? Jag behöver jag bara de enklaste funktioner. De ville ha knappt 400:- för den, så det är ju en stor fördel om den bara är användbar.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag hade en innan jag blev sjuk, och tyckte jättemycket om den (en ljusgrön), kör som ett klockverk och tålig är den, hur jag än "misshandlade" den så gick den vidare. Dom sömmar jag använde funkade bra, men det var mest zickzack o rak, nån enstaka dekor.
Enda minus tyckte jag var att den är tung o otymplig att flytta runt. Hade den aldrig inne för översyn heller, räckte med att pilla bort luddet själv. Om du vill kan du ju kolla o jämföra priset först på blocket och såna ställen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Gamla smaragdgröna Husqvarna symaskiner håller hur bra som helst. Stål i alla viktiga delar där många nyare symaskiner har plast. Visst får man använda båda armarna när man ska lyfta den men den står stadigt och klarar att misshandlas rejält när man ska lägga upp jeans.
Husqvarnas gröna är mycket lätta att använda. Jag har fått farmors från tidigt 60-tal och har bytt drivremmarna en gång när den var inne på service under 10 års tid. Min har bara raksöm och zig zag. Knapphål får man lirka med för att få till. 400 kr tycker jag låter som ett bra pris. De billigaste begagnade symaskinerna jag hittat hos symaskinsförsäljare börjar på 795 kr och uppåt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om det är en husqvarna automatic 21E så kan jag varmt rekommenderad den! Jag har en sån, nu är den iofs något styvmorderligt behandlad sedan jag köpte min nya maskin som kan brodera. Men jag skulle aldrig få för mig att göra mig av med min husqvarna, den kan man lita på i alla väder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack för svaren! Det låter ju fint, jag ska defenitivt ta mig en ordentlig titt på den igen och se om det blir ett köp.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() /antti |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej
Den kan Du endast sy raksöm på, alltså ingen zigzag, Den gjordes säkert innan zigzag,var "uppfunnet". En bra idé att gå till symaskinshandlaren och inköpa en maskin. Det finns många olika modeller, och prislägen.Finns nästan inget roligare än att sätta sig vid sin nyinköpta maskin!!! Lycka till med symaskinen Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej!
Annonsera efter en Husqvarna Atomatic här. Åtskillga här har en sådan står och skräpar i garderben är jag övertygd om ![]() /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Har nyss suttit och letat symaskiner på blocket.se. Fanns bla. en Automatic komplett med väska och allt för 500 kr
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Slå till
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:54.