![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Senaste faktiska köpen gjordes för dryga veckan sen och var en begagnad dator och en ny mobiltelefon, tänk så handikappad man blir då det fungerande går ur funktion.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Köpt symaskin från England
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
När jag inte har pengar kvar alls, dvs bara 180 kr på kontot att klara mig till den 18:e.. Vad gör jag? Jo köper papper-stans-set hos Panduro... Det är verkligen farligt, de har öppnat Panduro i Frölunda Torg som jag ju brukar handla mat annars... Blir många "ska bara titta lite"-besök.
![]() Om de också öppnar vettig tygbutik (sorry, sy/tygbutiken där är värdelös, bara gardintyger i tråkig snitt, synd för de som jobbar är snälla) samt garnbutik och ett par secondhandsbutiker då är jag RÖKT. haha ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har köpt en Barbiedocka. Ett av mina syskonbarnbarn har bett mig sy kläder till hennes Barbie, och för att vara säker på passformen ville jag ha något att prova på.
Det är bara 65 mil mellan oss så jag kan ju inte prova direkt på hennes docka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Oj, det var ett tag sedan .... massor!
Från DealExtreme beställde jag en digital panelmeter och ett par iPoddockor (den där burken man ställer iPoden i för att ladda eller spela upp musik i något annat). Från TubesAndMore beställde jag lite rör och en TubesAndMoreMugg. De rören jag SKULLE ha var slut så jag fick ta några jag egentligen inte ville ha ... MUGG Från Amazon beställde jag någon korsett- och underklädesbok jag sett omnämnd i ett korsettforum. Från VenaCavaDesign beställde jag mönster, stål, planschetter och öljetter för 2500:- till höstens korsettkurs som går om tre veckor. Från VT4C i HongKong ska jag strax beställa transformator, socklar och kontakter till ett litet rörprojekt. PUH! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Lite ny tråd
När maken åkte till Wales för en dryg vecka sen hade han lite blandat med sig i sydda presenter. Jag tyckte det bara var rättvist att han hade lite med sig hem också. I sista minuten, tyckte jag, mailade jag och frågade om företaget jag köpt brodertråd av två gånger tidigare, trodde att leveransen skulle hinna till makens dotters adress före fredagen. Detta var på torsdag em. den 3/3 och jag menade den 11/3. Jo, skrev de tillbaka, annars senast på måndagen. Det går nog inte sa jag, för han flyger hem måndag em. Ok, svarade de igen, lägg ordern inom en halvtimme så ska jag själv se till att den blr packad och kommer iväg! Tack sa jag och var lycklig!
När jag pratade med maken i slutet på veckan han var där, kom jag på, "du, har tråden kommit?" "Ja", sa han. Den kom på fredagen den 4, tre dagar före han kom dit! Jisses vilken service. Inom 20 timmar och portot var normalt. Så nu har jag en tredje omgång brodertråd från http://www.gs-ukdirect.com. Kommer inte sluta köpa tråd där! :-) Tråden lite till vänster är sen turen i december och de till höger de som kom nu. Roligt att det börjar fylla på sig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Nya symaskinsbord som jag är nöjd med med tanke på priset.
Bifoga bilder verkar inte fungera längre så det får bli länkar för den som är intresserad. ![]() Bord där min overlock och automatic trotjänare bor: http://www.mnmhouse.com/filer/Bord1.JPG Bord där min Pfaffmaskin skall bo vad det lider: http://www.mnmhouse.com/filer/Bord2.JPG |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Nu är det gjort. Köpte Embird nu eftersom kursen var låg. Fick de delar av programmet som jag behöver fnv. för under 1800Sek.
Nu skall jag bara försöka lära mig det också ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Har Du skrivit in nyckeln för Font Engine?
Sedan är det bara att gå till Editor. Klicka på knappen Infoga, Font Engine Text Du kan även sätta in text i Manager Då har Du Font Engine öppen Du har även en knapp till för att lägga in text, i Editor kanppen före "nyckeln" finns en knapp med bokstäver på. Senast redigerad av Dahlia den 2011-04-18 klockan 08:29. Anledning: Tillägg |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Idag kom min lady valet, känns så mycket bättre än de Diana dockor jag känt på.
![]() Beställde från sewingworld, inga problem alls, leveransen tog två veckor och posten levererade den hit hem. Pris inklusive frakt, ca 1300, helt okej. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:39.