![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
inspiration till företagsnamn?
Hej!
Jag behöver lite hjälp och inspiration till ett företagsnamn. Gärna något engelskt ord som har med helhet, framtid, rättvisa och hållbarhet att göra. Jag söker det perfekta namnet typ. ![]() Är det någon som har en idé? kram //nina |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har inget förslag ännu, men under tiden jag klurar lite så vill jag ge dig några tips i namnletandet:
1. Ta fram papper och penna. 2. Leta upp just dom orden du nämnde, på engelska. Skriv upp dom och fler ord som du kommer på. 3. Skriv upp dina initialer, ditt för- och efternamn. 4. Skriv upp andra ord som du gillar av olika anledningar. 5. Och nu börjar det roliga: Ge och ta från alla orden, blanda, mixa, kombinera.... Håll på så en bra stund, ta en paus och gå tillbaka igen. Till slut har du hittat namnet!! LYCKA TILL!!!! ![]() P.S. Jag fortsätter fundera..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det var en bra idé! strukturerat och fint. Får ta mig tiden någon dag och verkligen brainstorma...
![]() tack |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag brukar roa mig med att plocka fram min gamla Esperanto-ordbok när det ska hittas på företagsnamn. De flesta ord bygger på latin, så de känns igen, men är ändå lite ovanliga...
Nu är ju min ordbok ganska grundläggande (och mina kunskaper i Esperanto sträcker sig numera bara till några hälsningsfraser), men jag har letat fram några ord åt dig: Hel - kompleta Framtid - estonteco Rättvisa - justeco Hållbar - solida Frihet (inte bland dina ord men anknyter kanske lite till tanken?) - libereco Spånar vidare: Hopp - espero Hänsyn - konsidero |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
iGS Infomack (H-fors stadsbibliotek(fi.)
Helsingfors stadsbibliotek (fi), iGS Infomack. Sök med hjälp av google. Du kan få tips på många fler saker och inte bara företagsnamn.Tekniken att få hit länken misslyckades så prova med att söka på namnet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag undrar om det finns någon esperanto-ordbok på nätet? De flesta av dina förslag är nämligen upptagna som webbadresser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:07.