Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-05-25, 14:01   #1
spotty spotty är inte uppkopplad

Grovdammsugare en bra investering?

Pga mina husdjur och mitt handarbetande blir min omgivning, dvs bilen och hemmet, lätt bôsigt (bôs = skräp för den som pratar annan dialekt än vad jag gör). Jag har en vanlig påsdammsugare som iofs suger upp det mesta skräpet, med resultatet att den lyxiga, blöjlika, vadderade påsen till dammsugaren blir full snabbt. Dammsugaren har kompletterats med en sk grovis eller föravskiljare som funger så där, den suger, men är besvärlig att flytta på.

Nu funderar jag på att skaffa en grovdammsugare. Det finns ju iofs påslösa vanliga dammsugare, men en grovdammsugare verkar vara betydligt billigare, om man ska ha något vettigt.

Ni som har grovdammsugare. Vad har ni för erfarenhet av dem? Märkesdammsugare eller typ JULA?
spotty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-25, 19:47   #2
millsing millsing är inte uppkopplad

Jag har en Kärcher våt- och torrsugare. Dvs. med den kan man suga upp både våta och torra saker. Den är med påse för torrt och utan påse för vått. Den är toppen! Går att använda alltid och överallt. Enda minuset är att den låter mycket och är lite klumpig men annars är den kanon. Har den ute i garaget och den var räddaren i nöden när vi hade en vattenläcka där....!!! Eller om du bara spiller ut något större än ett vattenglas. Suger upp grus, träflisor, gipsdamm...you name it!!

Det måste säkert inte vara en märkesdammsugare, beror på hur mycket den ska få slita. Jag har för mig att våran kostade runt 1500:- men då är den ganska stor.

Lycka till!!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-25, 19:54   #3
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad

Här hemma har vi också en sån maskin, från Nilfisk den är något tystare än Kärcher-maskiner..
Kanonbra de har mycket starkare motor än vanliga. Slukar det mesta utan att protestera: tygrester, knappnålar, sambons hår när jag klipper honom...
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:51.