![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Snygg halslinning på t-shirt?
Hur sjutton får man till en snygg halslinning på t-shirts?? Gubben har massor med t-shirts som är lite för korta för honom och jag funderar på att sy om dem till toppar åt barnen i stället. Men, då behöver jag få till en snygg halsringning. Har mixtrat lite med tvillingnål, men då töjer det sig, tycker jag.
Jag har sett att det finns kantband i trikå. Är det något vettigt? Eller finns det andra lösningar?? //Kaja |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Muddtrikå
brukar fungera jättebra och ger snygga smidiga ringningar. Mät halsringningen och mät mudden 10% mindre, vik den och mät upp den i 4 delar med nålar gör lika med ringningen och sätt fast nål mot nål. Nåla sedan mellan nålarna medans du sträcker mudden men inte t-shirten. När du sedan syr (med elastasöm) så sträcker du ut mudden så att det ligger slätt mot t-shirten. Sedan brukar jag sy ner sömsmånen på framkanen med en enkel raksöm men det gör man som man vill.
Lycka till hoppas jag kunnat hjälpa dej Annette |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej Kaja.
Här finns en liten film om hur man får en snygg halsringning: http://www.taunton.com/threads/pages/tvt044.asp Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
ÅH! Tack för filmen. Den var verkligen bra!
Tycker att muddväv blir lite för sportigt om man ska sy snygga toppar, men om jag använder en del av tyget så syns det ju inte på samma sätt. Har några designer t-shirts som faktiskt måste vara kantade på detta sätt. //Kaja |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ett annat alternativ är vikresår i satin. Snyggt och enkelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:44.