![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vilka kläder passar mig?
Hej!
Detta är kankse en mycket knäpp fråga men jag har ett problem! Jag är enbart 154 cm lång och väger 79 kg. Det mesta sitter på magen som jag får till 109!!!!!! cm men jag kan ha storlek 44-46 i byxor. jag har rätt smala lår om man jämför med magen. Jag kollade i Ottobres tidning och enligt deras mått så var jag en : 3* 52;a detta har med midjan å så 1* 48;a 1* 46:a 1* 44:a 3* 34:a detta har med längden att göra. vad har jag för stolek igentligen?? ler Det är grymt svårt att veta storlek. MEN......vilka kläder skulle jag passa i för att inte se så kort och tjock i??? kram patricia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag håller med om att välja storlek. Själv brukar jag få problem med att "få plats med rumpan". Jag brukar gå efter den största storleken och så jobba mig neråt i storlekarna. Min kappa som jag syr nu fick jag ta in en del i midjan och jag var beredd att lägga ett extra veck över axeln, men det löste sig med en axelvadd. Likadant med byxor. Det blir oftast ett extra veck i linningen för att de ska sitta bra. De flesta köpe-byxor får jag sy om lite så att de sitter som de ska.
Ett tips till dig som är lite rundare är att INTE fastna i tält-modet. Jag vet att i princip alla företag som säljer "tjockis-kläder" tror att om man bara tar på sig tillräckligt mycket tyg och det är mycket luft så ser man inte tjock ut. Det är HELT fel, mer tyg gör bara att man ser ännu större ut. Skulle du råka ha lite midja så lär ju inte den synas under tältet.... Jobba på att försöka få lite former i stället. Jag tycker att ett bra skrädderi är viktigast på folk som har något kilo för mycket. De hade ett väldigt bra nummer av Kreativa Kvinnor i vintras. Kommer inte ihåg numret, men det var många tips och flera snygga mönster. //Kaja |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kan man köpa gamla nummer av Kreativa kvinnor någonstans?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
En del biblotek har tidningar att låna typ burda .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Som kort och "tjock" är det mode som är nu perfekt. En tunika/klänning som går omlott över bysten och med underdelen fastsydd under bysten. Under delen kan man göra rynkad, i våder halvklockad m.m. Eftersom du inte har kraftiga ben så skulle jag satsa på tights till. Längden på tunikan/klänningen kan man variera beroende på vad den ska användas till.Tunikan/klänningen kan man också med ingen ärm, kort ärm eller lång ärm o.s.v. Årets mode passar oss perfekt så frossa på bara.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Främhäv det du tycker är snyggast istället för att dölja! Har du snygga ben satsa på kjolar eller kanske ett par capribyxor som lägger fokus på vader och knän utan att förkorta kroppen för mycket. Och läckra iögonfallande skor!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag vill tipsa dig om att besöka den här bloggen
![]() http://kurvigheter.blogspot.com/index.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag tycker att det är viktigt med tyger av bra kvalitet. Sladdriga tyger lägger sig inte snällt på kroppen. Och så håller jag med Kaja: akta dig för tältträsket. Välsydda plagg av bra kvalitet (oavsett om de är köpta eller egentillverkade) är det bästa om man inte vill se tjockare ut än nödvändigt.
Själv får jag en chock varje gång jag går i klädaffärer (syr nästan alla mina kläder själv efter egna mönster). Har alltid största storlekarna samtidigt som jag själv tycker att jag bara är lite överviktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Hej!
![]() Det där med 1*, 3* osv gav inte mig så mycket information.(info= 0). Om du har möjlighet att skriva byst-, midje- och stussvidd så berättar det mer om din kroppsform. Om du är mycket bred i kroppen och har liten kupstorlek så är det av intresse att du anger kupstorleken. Ut i från dessa uppgifter så är det mycket lättare att bilda en uppfattning om din kroppsform. Du är inte ensam om problemen. Hälsar Gumpan |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:54.