![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
mellanlägg under öljetterna
Jag syr min första korsett i det här tyget (enlagers) http://www.venacavadesign.co.uk/Prod...ial_Offer.html
I skolan har jag alltid fått lära mig att man ska ha två lager tyg och mellanlägg när man sätter i öljetter. Men det står inget om mellanlägg i mönstret. Ska jag ha mellanlägg för att vara på den säkra sidan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du behöver inte ha mellanlägg. Jag använder sällan mellanlägg under öljetterna. Skulle det vara så att det tyg du har är vädilgt skirt och skört så kan det vara bra att klistra på, men annars behövs det inte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har satt i alla öljetterna nu, 15 på varje sida. Orkade inte vänta tills jag kom till skolan och spindelpressen där. Så nu har jag blåsor på pekfringret och har förstört en nagel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag hoppas att du använde mellanlägg, då satin är väldigt ömtåligt och repar upp sig.
Det bästa är att alltid dubblera tyget i hela korsetten om man bara ska använda sig av ett lager tyg. Dock rekommenderar jag att använda sig av åtminstone ett lager stark bomullstwill när man syr korsetter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag ser alltid till att jag har ordentlig bredd på sömsmånen mittbak. När jag viker in den har jag 4 lager tyg jag sätter öljetterna i.
Sedan använder jag syl för att göra hål - ALDRIG stans eller håltång. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:28.