![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag har en börs modell större med byglar som knäppning. Den har fungerat som pennförvaring i snart tio år, och nu börjar tyget vara utnött. Byglarna är dock fortfarande fullt fungerande, så jag skulle vilja ta dem tillvara och sy en ny börst. Det borde ju inte vara så svårt, jag kan ju ta modell av det gamla tyget. Det som förbryllar mig lite är hur man får in tyget i byglarna. Jag har ju inte rivit ut det gamla än (vill inte göra det innan jag har köpt nytt och är färdig att börja sy), och alltså inte sett byglarna utan tyg, men jag har svårt att tro att jag skulle förstå det hela även om jag såg dem utan tyg. Efter vad jag kan se består de av en böjd långsmal metallplatta, och tyget sitter fast i skarven. Kan man böja upp dem med tång, eller hur gör man?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Oftast ser det mest bara ut som att tyget är inklämt där emellan, för oftast är det små hål i metallplattan som man syr fast tyget i. Gå till en panduro och titta på de byglarna som går att köpa där =)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du kan ju försöka böja upp dem, om det inte går har du ju inte förlorat nåt (förutom ett pennfodral som ändå var slitet). Jag har aldrig gjort nån börs med byglar, men jag har läst att man skall lägga en sträng lim därinne också innan man trycker in dem mot tyget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:25.