![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Ny Brodermaskin ???
Hej Alla broderimaskinsägare, skulle vilja ha lite tips från er, jag funderar på att köpa en Huskystar EM 10, en alldeles ny maskin som kommer i dagarna. Den är prisvärd (8995:-) för man behöver inte köpa något extra program för att kunna använda den och USB-kontakt finns så man kan hämta broderier på nätet. Men sybågen är 100x100 mm, Skall ha den till husbehov, tror ni att man ångrar sig och tycker att bågen är för liten? Broschyr finns på länken nedan.
http://www.huskystar.net/us/em10.html Broderisugen Ingrid ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej Ingrid
Jag är ingen expert på brodyrmaskiner men jag tror att du skulle vilja ha en maskin med lite mer möjligheter. Jag fick min Janome 300 för 1,5 år sedan och är jättenöjd med den och den är inte så mycket dyrare men har större ramar och mer tillbehör som man kan skaffa till om man vill. Nu har det kommer en ny modell som heter 350 som visst har lite mer finesser. Mitt tips är nog att du kikar på en maskin med mer möjligheter även om du bara ska ha den till husbehov. Jag misstänker när man vet vad du kan åstadkomma att du vill brodera mycket fina saker också. Lycka till i ditt köp vilken maskin det än blir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej, jag håller med Agneta, det första du kommer att upptäcka är att det är en väldigt liten båge vilket begränsar urvalet av motiv du kan sy. Så se dig omkring och ha inte för bråttom. Jag skulle också rekommendera att du tittar på Janomes 350.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag tror att du kommer att ångra dig om du köper en maskin som bara kan brodera 100 x 100 cm. Jag skulle rekommendera dig att titta på janome 300 eller 350 istället, det verkar vara en prisvärd broderimaskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Håller med övriga. Jag har också en Janome 300 och är jättenöjd med den.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack för alla svar, ska verkligen titta på några fler maskiner innan jag köper, har kollat och ser att det finns en återförsäljare till Janome här i Falun, jag vill gärna ha närheten till försäljare när det gäller reparation och service.
Kramar från Ingrid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Som du säger, att ha närheten till sin återförsäljare är guld värt. Alla de stora etablerade märkena håller ungefär samma standard. Det är mer frågan om tycke, smak och storlek på plånboken...
Lycka till med ditt val. /Andy |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
snålheten blev en dyyyr affär
jag tänkte att nog klarar man sig med en maskin som kan brodera 10x10 och 10x17
det gjorde jag inte, i 3 veckor hade jag min lillabrodyr maskin, sedan var jag enormt frustrerad över att jag inte hade tillgång till alla fina mönster. och att förminska mnster blev ingen hit direkt.. Kan du skaka fram några extra tusingar så göööör det. det är något konstigt med broderande, man blir ha galen o vill bara ha mera o bättre hela tiden en sak har jag lärt mig att det är dyrt o köpa en maskin som begränsar en, och det känns prisvärt att köpa en maskin med alla möjligheterna. tyvärr är andra hands värdet inte såååå bra att det lönar sig att köpa först en liten o sedan byta upp sig välkommen till oss med maskiner som skriker när de inte anänds skaran |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag har haft en Janome 300 (begagnad) hemma nu under helgen och jag bara älskar den, så det lutår åt att jag köper den. Verkligen fördelaktigt att få låna hem och testa att man känner sig bekväm med den. Tack alla ni för alla kommentarer, det har verkligen hjälpt mig.
Kramizar Ingrid. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:29.