![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Transparent tyg till balettklänning...
Glömde skriva med ytterligare en fråga....ska sy en transparent (a-formad med kort puffärm, raglanskärning) klänning att dansa balett i. Den ska vara ganska vid och sluta ungefär vid knät. Hade tänkt mig organza men blev sen osäker för det är ju lite stelt om än transparent, kanske vore tunn chiffong bättre för att få ett bättre fall, rädd att organzan kommer att stå ut mkt.
Håller ni med eller han ni nån annan idé? /Lottis |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag tycker inte organzan är så bra att sy balettkjolar i utan de jag sytt (och det är en del) har jag använt chiffong till. det är följsammar och blir inte lika elektriskt som en del organza kan bli.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kan voile fungera eventuellt - det är ju inte så stelt och relativt transparent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Här är det bråttom...har redan varit och köpt en längre stuv chiffong för att provsy och tror faktiskt att det blir bäst, har också sytt endel i organza och det blir lätt elektriskt och är trots sin tunnhet lite styvt tycker jag.
tack för era svar. /Lottis |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:13.