![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
behöver tyghjälp
Har precis skaffat mig en symaskin och tänkte lämna min trygga stickning ett tag för att prova på sykonsten.
Planerar att sy en skjortklänning och har kollat runt lite på olika tyger, men vilken djungel!! Har ni något tips på en kvalité som är lätt att arbeta med för en nybörjare och som passar en skjortklänning? tack för hjälpen!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Skjortklänning
Hej!
Ett bomullstyg, inte alltför tjockt, är alltid bra att börja med. Passar också bra till en skjortklänning. Ta gärna något enfärgat eller något som du inte behöver mönsterpassa. Tänk också på att inte ta ett för avancerat mönster. Då blir man lätt missmodig om det inte fungerar. Jag vet många som börjat med för avancerade saker och sedan slängt det i en hög och sagt: "Jag tycker inte om att sy!" Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ett bomullstyg inte för tunt utan hyfsat stadigt att arbeta med det gör inget om det är ett mönster som är lite huller om buller fast utan mönsterpassning,enfärgat kan vara så tråkigt att jobba med,
Tvätta och stryk tyget innan du klipper till för bomull krymper alltid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ett tyg av bomull-lin kan också vara ett alternativ.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Poplin (ett tunt tätvävt bomullstyg) skulle jag rekomendera. Väldigt lätt att sy i och passar bra för ändamålet. Finns både som mönstrat och enfärgat. Linns skjortklänning är sydd i poplin:
http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=23005 |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:24.