![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hur göra taggar på kaktus?
Jag har fått en beställning på en virkad kaktus (kolla mitt album) men killen vill ha taggar....
Min första tanke var att försöka hitta långa spetsiga pärlor och försöka sy på efteråt. Andra ideér? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vissa kaktusar har ju faktiskt inte taggar. Dom har som ludd på sig... Vitt brukar det vara..
Kan du inte lägga på nåt sånt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
kan du inte sticka igenom lite häftstift från baksidan i samma veva som du fyller den??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Kan de här funka?
http://www.pearlshop.se/sticks-gyllenbrun-p-621.html finns även i bla olivgrönt såg jag. Då kan du även sy fast runda pärlor i "jorden" om den ska vara i kruka så ser det ut som att jorden har täckts med stenar. De har några som kallas bumlingar. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hur väl måste taggarna sitta fast?
Duger inte knappnålar eller tandpetare? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Målade tandpetare? Billigt och lätt att få tag på
![]() Skaffa riktiga barr från en gran? Ännu billigare, ännu lättare att få tag på ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
avlånga pärlor - som de jag länkade till - har ett hål borrat som man kan trä igenom tråd eller garn. Då sitter de fast och är inte vassa heller. Visserligen kostade de strax under 10 kr styck, men vill han ha taggar får han väl betala dem också...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Du kan kanske limma fast dem på små kartongrundlar, så att du kan sticka ut dem från insidan precis som med häftstiftsidén.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Ja kaktusar är ju vassa...var det inte det han ville ha då??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:05.