![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
hur räkna om mått / yards
Hej ! tänkte ge mig ikast med ett evighets (?)projekt - eller i alla fall ett som räcker en stund o fick tips om Sylvias Bridal Sampler.
Men är det nån vänlig själ som vet hur jag räknar om måtten ?? Finns det nån omräkningstabell på nån hemsida, har för mig det men glömt var ! Och om det tex är 10 yards av det begia tyget - hur brett är tyget då ? räknar dom 112 cm eller nåt ? jättetacksam för all hjälp ! SYLVIA’S BRIDAL SAMPLER FABRIC REQUIREMENTS:* Beiges: 10 yards (includes sashing and inner border) Light roses: 1½ yards Dark roses: 1½ yards Light greens: 2 yards Medium greens: 1½ yards Dark greens: 1½ yards (includes middle border) Light blues: 1½ yards Medium blues: 4½ yards (includes outer border and binding) Dark blues: 1½ yards Medium tans: 1½ yards Batting: 91” x 119” Backing: 7 5/8 yards *These figures are approximations only, since there are different construction methods possible for different blocks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har hittat en lista som hjälp för att räkna ut detsamma och enligt den är en half yard detsamma som 46x112 cm och en yard 92x112 så det är antagligen den tygbredd som räknas.
hela listan hittade jag här: http://agneta02.tripod.com/cm_yard.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag tror det är fler som syr den på quiltlistan jag är med på.
http://groups.yahoo.com/group/quilt_lappteknik/ Det verkar som du säger, vara ett evighetsjobb :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
TACK
![]() Anna - det var precis en sån här lista jag behövde - kanon ! Ann-Mari; har kollat på sidan - jösses så fina bilder, o vad jag håller med om allt på listan om vad lycka är för oss kviltare ![]() Nu ska jag bestämma mig för tyger o sätta igång. Det får väl ta den tid det tar, nån gång blir det väl klart o för min egen del är det "resan" som är viktigast, inte målet... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:14.