![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej. Jag undrar vad det är för skillnad på taft och duchesse tyg, är priskillnaden stor och vad är det för skillnad tygmässigt. Tacksam för svar!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Taft används mest som foder. gå in i en tygaffär och känn på dem.
Duschess är kraftigare och mer lämpat till t ex brudklänningar och festkläder |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hejsan
Taften är tuskaftsvävd medan duchessen är i satinbindning.Hm blev du klokare? Taften får en något prassligare känsla,medan duchessen något "mjukare" ser dessutom lite glansigare ut.den brukar ofta vara lite tjockare än taften.I taften är bägge sidorna lika medan det finns en avig och rät på duchessen(glansig/oglansig. Själv älskar jag taften mer,för den har ibland olika färger i varp och inslag som gör att den skimrar i 2 nyanser.Läckert. Mvh Ingrid |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du kan kolla på http://www.simbrasiden.se/
De har en sidenhandbok. I korta drag är Duchesse mycket tjock satin väv. Taft: Tättvävt skimrande, stelt frasigt. Pga den släta, täta tråden i både varp och inslag syns fel väl. Källa: Simbra siden Om jag skulle sy en brudklänning skulle jag gå efter årstid, modell på klänningen mm. för att välja tyg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Hej!
Jag fick min brudklänning tillklippt efter mina mått på Karmosin, som min mamma sen sydde ihop hemma.Det blev superbra.Jag fick proffsig hjälp både med val av tyg och modell.Dom verkar kunna det mesta om tyger och kan säkert hjälpa dig. Deras tel: 08-641 43 09 Hemsida: www.karmosin.se |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:48.