![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Bar rygg - Jessica Rabbit
Har fått en rolig förfrågan gällande en balklänning:
Går det att sy en korsett utan axelband och mycket bar rygg? Alltså en Jessica Rabbit-klänning ... Jag har en fundering att delas låta överdelen vara mycket snäv och dessutom lägga in ett par korsettstål (i stål som är böjda) i kanaler som sys fast i fodret. Kommer det att fungera utan att den som ska ha klänningen gör skandal; t ex går det att sätta sig och klänningen fortfarande fungerar? Man kan vända på frågan: hur mycket kan man ringa ur en rygg? Och slutligen, har någon tips på ett mönster på en slik klänning? Varianter är att använda genomskinliga band men de syns ändå efter som de dels är blanka dels skär in i huden tillräckligt mycket för att synas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
När det gäller riktigt låg rygg, är den här klänningen med i matchen. Padawan's guide har en making of-sida för hur man ska göra den klänningen och jag tror det finns en hel del tips om vilka mönster som har använts av olika personer för att få till den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Klänninsglänken funkar inte - men jag ska kolla igen sen. Tack för tipset.
Jag har fått i uppdrag att ta fram två balklänningar och den ena skulle kunna vara en sådan här lågt skuren utan axelband, om möjligt. Att göra axelbandslöst eller djupt skurna är en struntsak men på en gång... ![]() Jag ska se om jag hittar lite skisser och bilder att lägga upp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Just, ja Maggie, vill inte att man länkar direkt till hennes bilder. Ta och kopiera adressen och klistra in den i din webbläsare så borde det funka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag gör så här. Syr en korsettopp som fixar lite passform på. Stagar upp den med riktiga korsettstål (ingen Rigilene) vilka jag formar försiktigt efter figuren och prövar att ringa ur den mer och mer.
Rapport lämnas senare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Efter att ha sett denhär bilden av Jessica Rabbit så tänker jag bara: TEJP!
Klänningen ser ut att hänga på bröstvårtorna, det kan helt enkelt inte fungera... Men med tejp går det, vissa stay-ups har en smal klistrig remsa som gör att de inte glider ner...! Smart ![]() Lycka till, visa gärna resultaten sen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Det blir lite Jessica Rabbit men med band i ryggen - PUH!
Dock tillstöter andra problem men de är lite generella så jag öppnar en ny tråd om de bekymren. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:21.