Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Korsetter
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-02-06, 20:51   #1
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad

Köpa venacavadesigns kit eller ej?

Jag fick mitt korsettmönster idag Det är Simplicitys nummer 9769, och jag är hur glad som helst. Fast en korsett är ju verkligen inte bara ett mönster och tyg. Eftersom mitt minne lagrar dum information mindes jag venacavadesigns adress, och, halleluja, de hade _allt_, till och med sylar. Jag tänkte köpa kitet som finns, eller rekommenderar ni annat?

Några fler frågor:

Vad är en mallet?
Vad är masking tape?
Vad har ni uppfattning om venacavadesign?
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-06, 21:45   #2
leningrad leningrad är inte uppkopplad

Mallet är en "stans" eller mothåll som används när man bankar öljetterna på plast.
masking tape låter som maskeringstejp.

VenaCava är KANON-bra att ha att göra med. Snabba leveranser och om det inte funkar ber de om ursäkt och skickar det som missade (hänt 1 gång).

Deras kit. Tror de är bra men kolla: Farthingales har plaststål i satsen med LaughingMoon, vad har VCD? Sedan tror jag de kör med Pryms trista öljetter men man kan ju skaffa andra.
Du får ju allt du behöver i stort sett. Jag tror dessutom att du får deras kartongaktiga tyg som är suveränt till korsetter.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-07, 15:20   #3
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad

Att få tyg med i kitet blev väldans dyrt, och jag har redan en massa tyger hemma som ligger och väntar på att bli använda. Jo, det verkar vara Pryms, och det står att det är steel boning. Då behöver jag bara en syl i princip och sedan är det bara att köra på Tack för svaret!
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-07, 15:27   #4
leningrad leningrad är inte uppkopplad

I stort sett, ja. Är du osäker frågar du VCD.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-16, 09:06   #5
avsl080923 avsl080923 är inte uppkopplad

Köpte två kit för ett par år sedan, ett färdigt för Simplicity 9769 och ett för Laughing Moon som man plockade ihop åt mig. Fick jättemånga metallstål (7mm färdiga längder), pryms öljetter och mer tillbehör än vad jag behövde. Glömde att ange färg och storlek på korsetterna och de mailade tillbaka och frågade.

Jättefina kit och jättebra sevice. Tygerna Vena Cava har är absolut värda pengarna.

Vad det gäller Farthingales kit tror jag dessutom att de har sånt där trist öljettband istället för riktiga öljetter.

Senast redigerad av avsl080923 den 2007-02-16 klockan 09:11.
avsl080923 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:17.