![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Baltyg i Stockholm
Hej!
jag behöver råd, vilka tygbutiker i stockholm som man kan köpa billigt baltyg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Sist jag var inne på Ohlssons Stuvar på Sveavägen hade de halva priset på en hel del tyger. Har för mig att de hade en del som skulle kunna fungera till bal. Men
det beror ju alldeles på vad du har tänkt dig för typ av tyg och kvalitet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du får nog precisera lite mer vad du är ute efter. Balklänningar kan man göra i nästan vilka material som helst. Allt från möbeltyg till siden kan funka, det är kombinationer av material och modell på klänning som säger vad det är för slags plagg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Japp jag håller med. Det finns olika butiker som har olika inriktning. Siden-Carlsson på Drottning-gatan och Simbra på Upplandsgatan har t.ex. tjusiga sidentyger som är helt fantastiska men dyyyra, vill du sy något knasigt med tyll och blanka synteter så fungerar Dollys på Norrtullsgatan eller Tygcentrum i Sundbyberg (men varning för Åke i sumpan, han ljuger om kvaliteten på tygerna!!) Kilotex i Sickla har massor med tyger av alla möjliga olika sorter, och har en del syntet-duchesse och spetsar men inte så mycket siden, om det är det du vill ha. Sen finns ju alltid Olssons tyger, och de är ju lite tråkiga men har ju alltid en hel del standard-varor i lager. Hmm... vad annars jo Tygverket på S:t Paulsgatan är alltid värt ett besök, de har faktiskt massor med fina tyger just för bal och fest, men inte så mycker band och spetsar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Finns även en tygaffär på St. Paulsgatan 19, inte långt från Mariatorget, som har en hel del. Kommer inte ihåg vad den heter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Japp det är nog just Tygverket du tänker på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:20.