![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Stryka/platta till plast
Jag har köpt en typ av ganska tjock genomskinlig plast, som jag använder bl.a. till roliga väskor (se t.ex. http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=22236 ). Problemet är nu att den är ganska knölig efter att ha legat ihopvikt i ett skåp. Är det någon som vet hur man kan få plast platt igen. Det går ju inte direkt att stryka den...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Forumvärd
|
Det _är_ möjligt att stryka den slät igen, på mycket låg värme och med ett tyg mellan strykjärn och plast (och mellan plast och strykbräda om man vill vara på den säkra sidan).
Ta ett litet hörn av plasten och en bit skärptyg och experimentera helt enkelt, det värsta som kan hända är att plasten smälter fast i tyget om du tar för hög värme. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja, jag tänkte att man kanske kunde göra så... Tack för tipset!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Lägga i varmt vatten så blir den mjukare och sedan släta till den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:53.