![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Randig tyg sökes: Magenta och Röd
hej!
Jag söker med ljus och lykta efter tyg, helst "quiltskvalite" men jag accepterar lite andra också, bara det går att sy med i miniatyr. Jag vill göra en dockklänning till en "tävling" och jag har en idé på klänning som har chockrosa/magenta och röd som bas, och jag vill ha randig tyg som är ca 0,5-1 cm breda ränder. Jag vill gärna att färgen är "uniform" och ränderna raka. Har du någonting liknande i dina gömmor eller vet var man kan köpa det? Jag behöver inte så mycket, räcker med typ 1 fat quarter eller så. (1/4 meter) Jag har sökt online, men tyvärr finns det ingenting. ![]() Jag har ett tyg som skulle passa perfekt, från e-trikå eller vad de nu hette? Men doubleknit jersey är lite för tjock. TACK! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Kolla http://www.lapp-elisa.com/swedish/index.html och sök på "victorian splendor", det kanske kunde vara något för dig?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för ditt. Men nej, ojämnt randiga, och så är färgen lite fel.. burgundy och svagt rosa. Jag vill ha primär-röd och magenta/chockrosa.
![]() Men ja jag kom på en idé, eftersom röd och rosa är nära varandra, så tänkte jag att jag kunde köpa röd och vit randig tyg och sen färga det rosa. Kanske inte lika klar skillnad mellan röd o rosa då, men kanske värt ett försök.. Ja då ska man väl kika efter röd o vit randigt då. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Finns också hos Lapp-Elisa, sök på randigt, så får du upp alternativen...det som heter circus kanske kan vara det du letar efter...
Senast redigerad av AnnaPP den 2007-01-24 klockan 22:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Vet inte om detta kan vara något:
http://213.9.1.159/product_info.php/products_id/8960 Det är ju inte jämt randat men jag skickar länken ändå, man vet ju aldrig... Ps. hon som har sidan förstår svenska hyggligt.Ds |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Cecilia, färgerna är perfekt. Jag tror jag kan klara mig med ränderna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Nu har jag beställt, förstår knappt tyska alls så jag bara klickade mig fram o försökte tyda.. haha, men jag blev fundersam när jag inte fick betala när jag skickade in ordern. .hmm!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Berätta gärna hur det går jag vill också beställa därifrån.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:41.