![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vliseline formband?
Hejsan.
Jag är i full färd med att sy en kjol och jag ska tydligrn använda Vliseline formband. Vet någon vad det är och vad det används till? Det ska tydligen fästas i sömmen mellan besparing och själva kjoldelen. Har bara jobbat med vanlig Vlieseline så jag vet inte vad jag ska göra. Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kan det vara typ sådana som ibland medföjer ofållade gardiner? Det är liksom ett band med vliseline på en liten rulle? Bara en fundering. Hoppas annars någon annan kan ge mer upplysning.
Hittade denna länk på tyska men tyvärr ingen på svenska. http://www.fadenversand.de/vliesstof...lle-weiss.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det är en smal remsa, ganska tunt, vlieseline. Jag brukar skära till egna av vanligt tunnt mellanlägg men en liten nackdel då är att man måste skarva (fast det brukar funka fint ändå).
Jag använder det mest när jag ska fålla halringningar på omlottröjor av trikå. Hjälper till att stabilisera kanten helt enkelt. Senast redigerad av Alvan den 2007-01-06 klockan 17:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för hjälpen alla.
Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:30.