![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Problem med bandkantningsapparat
Hej!
Jag har nu tre kantbandsapparater men kan inte använda dem. Jag har till Pfaff 2144 och till Easy Jeans 22 och de ser ungefär likadana ut. Jag vill kunna bandkanta tjockare tyger som t ex fleece med snedremsor av bomull som jag själv klipper till. När jag syr så glider tygerna isär och jag lyckas inte inse vad jag gör för fel. Naturligtvis kan man sy för hand men jag tror att det blir snyggare med kantband sytt på med maskin och så tar det kortare tid. Jag skulle vara tacksam om någon känner till problemet och kan tipsa om vad som jag gör fel. Kanske ska bandkantningsapparaten ställas in men jag lyckas inte lura ut hur. I symaskinsaffärerna där jag köpt maskinerna vet man inte heller. Det bör inte vara omöjligt att bandkanta tjockare tyger. Tack på förhand och Gott Nytt År! Varma hälsningar Ingsy |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:39.