![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
vilket tyg??
hej!
jag skulle behöva lite hjälp med ett "namn" på ett tyg. Det är inte flecce men ser nästan ut som det tycker jag. men påminner mycket om frotte. Kan vara volur eller hur det stavas men det verkar tjockare. Jag har inte kännt på det utan har bara sett det. Det kosatde ca 230 kr metern så jag hade inte råd just nu. Kan någon hjälpa mig vad det ev kan heta och vart jag kan beställa det billigare. Detta var ett randigt tyg i grönt,gult och orange klara fina vårfärger. ps. jag vill ha en overlock! fniss |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det finns ett fleece liknande tyg som tillverkas som frotte, det har öglor som frotte, kan det vara det du är ute efter?
Hilco har sådant tyg, och om butiken Otillia finns kar i Södertälje så säljer de det. Finns även på andra ställen, brukar ibland kallas för strechfrotte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Sammet?
Priset talar ju för det... Plysch, kanske? Velour?... Sammet är "stummare" i tyget. Plysch är nästan glansigt på avigsidan. Velour är ...inte glansigt på avigsidan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det är inte microfleece du har hittat?? Det påminner ju om frotte fast är som fleece.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:21.