![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Textilmässor
Är det någon som har koll på när olika textilmässor är? Pratar framför allt om de i Europa den närmsta tiden för företagare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Textil/Formex är 31 aug-3 sept i Älvsjö.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack den vet jag om. Jag var lite otydlig det är främst mode tyger jag vill titta på. Den i Älvsjö är så hemtextil inriktad tyvärr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Är det ingen som vet? Har för mig att det ska finnas en i Holland, en i Frankrike och en någonstans i Italien. Jag kommer inte på vad de heter, vet bara att det är lite krångliga namn, och jag hittar inget när jag googlar.
Hjälp mig nu! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag hittade något på den här länken. Kanske går det att länka vidare därifrån.
http://www.ahaga.se/document/viewdoc...312&DocID=1408 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack! En svensk mässa också, så trevligt!
Jag brukar ju vara bra på att hitta grejer på nätet men denna gång ville de sig inte, så tack igen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hittar man en hittar man flera
![]() www.auma.de |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Du kan ju även kontakta Hilco eller nån annan tygleverantör för att höra vilka mässor de är med på.
Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det var en i Manchester i Storbritannien förra året. Kommer inte ihåg vad den hette men det sägs att den var bäst och störst. Det är tydligen ett återkommande evenemang men jag är inte säker på att den är i M varje gång.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Syfestivalen finns ju också, vet inte hurpass textilinriktad den är dock.
http://www.syfestivalen.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Tack igen! Syfestivalen är tyvärr inget om man är ute efter modetyger. Ska kolla upp Manchester. Jag har också hittat den jag hört talas om tidigare i Frankrike PREMIERE VISION - Clothing Textiles Fair. Ska leta efter fler.
Sen gäller det bara att hitta billig resa och billigt boende ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Hej
Jag har varit på mässan på Åhaga, där fanns massor men du måste beställa många meter. Någon hade 20 m som mini och andra hade 100 m. Jag fick just nu ett mail från två av mina grossister. De visar sina kollektioner i Stockholm i samband med Formex, De två tillsammans har verkligen allt! Och B&W har 6 m som minsta längd. När: lörd 2 sept, sönd 3 september 10-18 båda dagar Var: Kungsholmsstrand 145 nästan rakt under St Eriksbron. Vem: Buddeberg&Weck, Johann Swafing, Easy Needle. OBS! Man måste ha företag registrerat för att få handla. Om du eller någon annan är intresserade av hela deras utskick, maila. Sen finns det en stor textilmässa i Frankfurt i början på januari. Har inte uppgift när, men jag kan kolla upp och höra av mig senare mariette.sturk@comhem.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Tack! Åhaga ska jag besöka, mini mängden är inga problem. Ska kolla upp de andra du nämde också.
Kan den i Frankfurt vara "Heimtextil - International trade fair for home and contract textiles" du menar, som är den 10-13 januari? Om det är den så verkar den mest bestå av hemtextil vilket inte är aktuellt för mig. Jag måste hitta några få bra mässor, kan, vill och orkar inte springa på hur många som helst ![]() Edvina:Jag har skrivit och frågat Hilco men inte fått svar än. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Hej!
För många år sen reste jag till "Interstof"-textilmässa i Frankfurt. Så kallades den då och om jag kommer ihåg rätt så var den i oktober. Dana |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Alvan...........
Hur har det gått med Dina mässbesök?????
Hoppas det gett resultat inför framtiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:31.