![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag kan inte komma in på mitt bankkonto på internet och betala mina räkningar!!!!
Jag har sprungit som en tätting på bankkontoret och varje gång säger dom att "Nu kommer den att funka"! Men,nej, likförbannat gör den det inte!? Finns dom där gamla hederliga blanketten som man skriver för hand och sedan skickar i en kuvert till banken per vanlig post kvar??? Jag skulle mycket hellre använda dom istället för internet,efter allt trassel hittills! Det är inte ett dugg roligt att få hotelser om inkasso när jag gjort allt hittills jag kunnat att göra rätt för mig! I morgon går jag med mina räkningar till banken och,Gud förbarme Nordea,om dom inte blir betalda då. Har fått hotelser om inkasso bland annat från Solbrodyr! Man skulle kunna bara slänga sig ner och storgråta,så trött är jag på det här! Men gråta hjälper ju föga som bekant,med sådant här trassel! Har någon annan syvän liknande erfarenheter? Tack vare det här forumet fick jag lite stresstryck ur mitt stackars huvud! Allt blir inte enklare med internet,när det väl börjar jäklas!TESS! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om det inte funkar tycker jag att du ska byta bank. Eller hota med att byta bank, kan nog vara effektivt. Jag har Nordea och det funkar bra. Vad är det som inte funkar för dig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Visst kan man betala med inbetalningskort. Det kostar mellan 20 och 40 kr per räkning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Visst kan man skriva betalorder och lägga tillsammans med räkningarna i ett kuvert och skicka. Det gör jag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
När jag försöker logga in med mina koder,helt korrekt.
Precis så som jag gjort nu i flera år,så kommer bara en blank helvitt sida upp,och ett litet smalt textremsa att "Sidan kan inte visas"! Jag är ingen dataexpert men vanligt vardagsdatabruk brukar jag klara av. Det verkar vara helt hopplöst! Tack att ni engagerar er,ni är så goa ni alla på sysidan! TESS! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jo, det är just sådana"Betalorder"som jag efterlyste om dom finns kvar,det var raka puckar aldrig några problem,eller inkasso hot,och räkningarna blev betalda.
Tack Marie!Tack för den informationen. Det ska snackas om "betalorder" när jag besöker mitt NordeaSank,ojdå,Bank brukar det ju heta vanligtvis men inte i det här fallet! TESS! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag måste ta tillfället i akt o spy lite galla över nordea...min sambo som har företag får betala 1,50 för varje räkning till bg som han betalar över nätet. Nu för jag över pengar till mitt konto på handelsbanken ist o betalar bg därifrån...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Brandvägg?
Jag satt här och läste... och funderade på om du har brandvägg/virusskydd installerat?
Ibland kan vissa sådana "hjälpmedel" ställa till det och blockera vissa saker i explorer. Bla kan det vara så att om man blockerar cokkies (för att ha hög säkerhet) på datorn så kan man inte logga in på vissa sidor, så är det iaf på Swedbank (fd FSB). Har du nyligen gjort något på din dator som kan vara orsaken till att du har svårt att logga in? Tex kan installationer/uppgraderingar av bla virusprogram, antispyware osv göra att det blir tokigt. Bara en fundering. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Har du kollat om det funkar från annan dator, så du är säker på att det är banken och inte din dator det beror på??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag har haft problem att logga in på min internetbank tack vare dubbla brandväggar. Och när den ena avinstallerades så funkade det igen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Har du uppdaterat din dator? Oftast brukar bankerna stödja senaste versionen av Internet Explorer. Prova med att ladda hem och installera senaste IE.
En annan sak att kolla kan vara vad du har för säkerhetsinställningar på din webbläsare eller på din brandvägg. Om du använder ZoneAlarm som brandvägg så kan det vara så att du har ställt in ZoneAlarm på högsta beredskap, och då kan det bli svårt att komma in på en internetbank. Hoppas detta var till någon hjälp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Tack alla vänliga själar som engagerat sig i mitt bankproblem!
Jag har kunnat lämna räkningarna i banken så att dessa blir betalda.Kan dock ej komma på kontot in genom min egen dator,och att springa skytteltrafik på banken,det går inte för sig i längden,då försvinner ju ideén med internetbank helt och hållet. Sonen kan det här ,men bor i Uppsala så han sade att det är lite svårt att hjälpa då man inte är själv på platsen. Har dock en god vän sedan länge som hjälpt mycket under åren.(En Chalmerist på data civilingengör han med). Han har lovat nu komma och kolla och hittills har han och sonen min klarat alla problem som dykt upp,så tror jag att han klarar det här också. Jag ska visa era argument också,ni som försökt hjälpa mig,här på sysidan så får vi se om han får mera ideér också av det,vad som kan vara så fel,som det just nu är! Jag ska meddela mig hur det här fortplantar sig. Man kan nog lungt säga att jag är smått desperat vid det här laget. Tack alla ni snälla,än en gång.Vi hörs så småningom. TESS! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:40.