![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tre trådar från undertråden
Alltsomoftast blir det så att när jag sytt färdigt en söm (på min Husqvarna Optima) och ska ta bort tyget, så sticker det upp tre trådar från undertråden istället för en. Det verkar som om där är dels den vanliga undertråden, som "löper", och dels andra trådar som sitter fast och som jag måste dra av. Vad är det för tråd, och vad gör jag för fel för att det ska bli så?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Stannar Du maskinen med nålen i högsta läget?
Jag har för mig att det blir så som Du beskriver när inte nålen är högst uppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Precis som edvina säger, man måste få nålen hela vägen upp och gärna någon mm ner igen, så slipper man det problemet. Har man svårt för att stanna precist kan man alltid "handveva" tills nålen kommer i läge innan man lyfter pressarfoten.
De två trådarna som kommer med är ett halvfärdigt stygn med övertråd som dragits ner runt spolen men inte hunnit upp igen. Råkar du få det så i alla fall brukar det räcka med att dra löst i en av ändarna och vrida på hjulet tills nålen gått upp och vänt. /Ingrid |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack så mycket för era svar.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:28.