![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
storlek på stickor?
hejsan, har beställt garn på nätet och hade tänkt sticka mig en väst, på sidan står det att stickorna ska vara 3/2 är inte det ganska smala stickor? kommer inte det ta 100 år att bli klar då? jag hade tänkt köpa mig bambustickor som är 8.0 lr nåt sånt istället? någon som har förslag på vad bästa storleken vore till att sticka en väst?
jag hade tänkt mig en sådan väst: http://annamaria.typepad.com/photos/fo2005/electra.html och jag har beställt det här garnet: Acrylic nya färger Art Nr 1724 hjälp? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
För att få den bästa stickfastheten bör Du ha de stickor som anges för garnet och beskrivningen.
Stickar du hårt eller löst, kan Du byta till ett ½ eller ett nummer grövre eller finare stickor. Senast redigerad av Dahlia den 2006-10-26 klockan 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
om du stickar med för stora stickor kommer det bara att bli som ett nät, vilket kan vara snyggt men kanske inte på den...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du utgår från garnet när du väljer stickstorlek.
om du inte vill göra något jätteglest eller extremt åt amdra hållet. Det är jätte stora kontraster mellan n3 och nr 8 så jag kan inte se någon möjlighet att använda det till samma garn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Vill säga till dig att detta garn behöver verkligen inte ens stl 3,5 på stickor - utan snarare 2,5 - just det garnet är så SUPERTUNN i kvalite att förbered dig på det värsta... om inte du stickar i två tråd och i så fall på 4... Och att sticka tar tid
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:01.