![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hejsan,
Som det ser ut nu så skall jag vara i Wien i fyra-fem dagar i slutet av oktober. Undrar därför om det finns någon som har erfarenhet eller har några bra tips på tygshopping i Wien. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har inget bra tips på någon affär. Däremot kanske du kan hitta något på www.europages.com eller gå in på www.gulasidorna.se där det finns en länk till andra länders "gula sidorna". Kanske Österrike finns med där.
Vad avundsjuk jag blir att du ska till Wien....en helt underbart vacker stad (men dyr).. Trevlig resa!! PS. Gå inte i turistfällan när det gäller wienerschnitzel och det "anrika" stället Figlmüller = löpande-band princip, otrevlig personal och torra schnitzlar..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack! Våra egna gulasidorna är faktiskt inte så dumma - bra tips! Tar till mig de andra tipsen också.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Väldigt klokt ordspråk från din moster, känner mycket väl igen mig där.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har handlat på en tygaffär ganska centralt i Wien. Den hette något med Seiden... och hade mycket sidentyger. Lite billigare än i Sverige men inte mycket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Sieden Semler kanske? De har jag faktiskt hittat till för den affären hade en egen hemsida. Tyvärr läste jag franska i skolan så sidan är till stora delar obegriplig.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Vill du ha översatt något från hemsidan så kan jag försöka hjälpa dig....
Maila mig web-adressen i så fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tack för erbjudandet!
![]() ![]() Här är ett av hennes tips bland annat: http://www.komolka.at/ (oh, det skall bli roligt) Det där med tyskan är dock lite oturligt då min syster gifte sig med en tysk och har nu barn som pratar tyska (och lite svenska som tur är)... ![]() Senast redigerad av mariatherese den 2006-08-30 klockan 07:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:54.