![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag har letat land o rike o internet runt efter plysch o jag hittar inge bra någonstans... o köpa i butikerna e ju rena rama rånet!!
Nån som vet nånstans på nätet eller i Sthlm där man kan hitta bra plysch under 100 lappen eller ja iaf under 150 kr??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har du kollat på Textilcentrum i Sumpan...Vet att de har plysch men minns inte priser, men jag tror inte de ligger över 150.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kolla in http://www.mg-tyger.se/ där finns plyschtyger. Kostar 79kr/m.
Senast redigerad av Birdie den 2007-07-14 klockan 10:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det är ju inte så nära Stockholm, men Calletex på Stortorget i Örebro brukar ha många olika färger velour för 90:-/m. Ifall du har vägarna förbi. Känner inte jag igen dig från Sytråden på FL förresten?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kolla även Dollys och Tygaffären på s:t Paulsgatan. Där har jag sett billig velour.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Vill bara påpeka att det är stor skillnad på veulor och veulor.Det billigaste man hittar brukar vara tunnare.Ohlssons tyger brukar ha några färger i alla fall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Någon som vet var man kan få tag på Dansk velorur. Har för mig att det brukar vara bra kvalité på den.
Vet någon förresten om Bolanders i Ulricehamn fortfarande tillverkar velour? Det jag letar efter är främst lite gladare färger och bra kvalité. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag har hittat dansk velour bland stuvarna på olssons.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
För 10-15 år sedan köpte jag många olika velourtyger från Hörby textil. Är det någon som vet om de fortfarande stickar och säljer tyger? Det var fantastiska tyger i olika färger med tryckta mönster. Härlig kvalite. Har sökt efter dem på internet men ej kunnat hitta någon information om dem. Hoppas någon av er vet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Stoff och Stil i Malmö. 89,95:- metern.
Kanske lite väl långt, men är det så billigt så kan man ju skicka efter det. www.stoffochstil.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Bolanders känner jag inte igen, men du har ju Andersson & Hjalmarson som tillverkar tyger och dessutom säljer i en fabriksbutik, bl a underbar velour.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:56.