![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Buckligt fryspapper
Hejsan.
Varför blir fryspappret buckligt när jag stryker på det? Har jag för hög värme tro? Jag brukar ha temperaturen inställd på bomull. Någon som kan hjälpa mig? Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej,
Jag tycker att det kan bli lite buckligt. Beror också på kvaliteten på fryspapperet. Jag brukar sänka värmen och absolut inte ånga för då blir det definitivt skrynkligt. Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hejsan Gunilla och tack för ditt svar.
Jag ska prova att sänka värmen och se om det blir bättre. En fråga till bara: Vilket tror du blir bäst- om jag syr ihop långa remsor och sedan klipper dem eller om jag klipper små rutor och syr ihop dem? (Jag behöver 3x3 cm rutor i olika färger som ska sys ihop till en lodrät remsa) Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej Ann,
Man kan nog utgå ifrån att ju fler små bitar Du skall skära till och sen sy ihop ,ju svårare är det att 'få det rakt'. Jag skulle först sy långa remsor! Jag ser att Du skriver KLIPPER, jag hoppas att Du menar skär, för det går inte att få det bra om Du klipper. För min del gör det inget om en quilt inte blir PERFEKT.Jag tycker att en quilt bli mer levande om den är lite'sned o ving'. Jag tror också att man kan nästan tappa lusten att fortsätta med lappar, om man ställer för stora krav på sig själv. Jag tror att färg och tygval och lite våga gör mycket mer för quilten än en perfekt repetitivt ihopsydd. Titta gärna på denna sida med quiltar som gjordes av svarta slavar i USA under mycket knappa förhållanden Jag tycker dom har mycket mer att ge av skönhet och liv..http://www.quiltsofgeesbend.com/quilts/ Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:11.