![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Knapparnas placering vs knapphålen
Har sökt men inte hittat så om detta har varit uppe förut så får ni ursäkta. Kanske är det en så dum novisfråga att det är självklart.
Jag funderar på hur knapparna på en skjorta monteras jämfört med hur knapphålen är sydda. Sätter man dem i centrum av hålen eller lite högre upp? Knapphålen "hänger" ju på knappens centrumbas och har man väldigt stora knappar så kanske det blir lite snett om man sätter knappen i centrum? Och skall man resonera på samma sätt med knapphål på tvären? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Knappen ska sitta i centrum på lodräta knapphål, inte hänger de så mycket??
På vågräta sätter du knappen i sidan mot mittlinjen. själv brukar jag då sätta den några millimeter från knapphålskanten där den naturligt hamnar då man knäppt. Gick detta att förstå?? Hmmm... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tackar! Jag gjorde som du beskrev, och jag förstod bra.
![]() I detta fallet har jag knappar som är kanske 12-15mm i diameter och ett ganska lätt tyg, så det spelar nog ingen större roll. Och har man större knappar som man ofta har på tyngre tyger, typ jackor, så lägger man väl knapphålen horisontellt antar jag... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:22.