![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
För mycket tyg i urringningen
Jag håller på att sy klart en klänning som jag började på för två år sedan. Men nu ska den bli klar, problemt kom jag på när jag provade den nu igen, och det är att det är för mycket tyg i urringningen. Den står ut en bra bit och ser jättekonstigt ut. Hur fixar jag detta?? det är det enda som inte är färdigt och tyget går inte att sprätta utan att det blir fula märken.
Åsa ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kan du inte göra inprovningar och hålla in vidden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har redan inprovningar. Jag funderar på om det går att rynka den på längden med ett band el dyl.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hurdan urringning har du är det för mycket tyg bara i urringningen ? då skulle jag sy inprovningar runt halsringningen. visst kan du rynka men då får det bara vara lite för stor.
Prova och nåla inprovningar först.Du kan ta ett resårband och sträcka lite och sy fast också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag lägger in en bild som jag ritat där det stora krysset är området med för mycke tyg. Dom två lodräta strecken är inprovningarna som finns.
klänningen är inte förstor vid "axelbanden" utan där är den perfekt. Jag är jätteglad för all hjälp som jag kan få. Åsa Jag få lägga den i mitt album för den är förstor fast den är pytteliten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Åsa det finns ingen bild i albummet klänning
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det gick inte så jag får ta ett kort på den istället. När jag kommer hem från jobbet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:25.