![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Kjolproblem
Håller på att sy en kjol från ett mönster i en Inge-Lisetidning...
Fattar INGENTING!! Varför kan de inte förklara liiite bättre för oss som inte sytt innan. Nu har jag förmodligen gjort fel från början... ![]() Så nu har jag fått klaga av mig lite.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du undrar över något skriv vad det står så hjälper jag dig.
Ann-Christin |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
håller med om att ingelise förklarningarna är dåliga. storlekarna stämmer ju inte alltid så bra heller...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Är så arg på den nu så jag struntar i den för tillfället. Tack i alla fall.
Men jag kan passa på att fråga ett par saker om en annan kjol.. Mellanlägg, vad är det? Är det nåt man Måste ha? Och sen så står det på Tillklippning: Klipp sömsmånen 1,5 cm bred i blixtlåsöppningen. Övriga sömsmåner 1 cm. Finns inte det med i mönstret då eller? (Mönster 34 i senaste Inge-lise) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
mellanlägg är ex. vliselin. man stryker på det för att förstärka tyget. en linning blir inte riktigt lika bra utan det. så jag skulle använda det på de ställen som de säger i mönstret.
har inte det nummret av ingelise men i regel brukar inte sömsmåner vara inräknade. så en cm överallt förutom sömmen där blixtlåset ska sitta där behövs 1,5 cm för att få fast det ordentligt. hoppas att du blivit lite klokare å kjolen nu... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:26.