![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Vindpoplin - blir det fransigt i kanterna?
Funderar på att sy lite saker i vindpoplin men undrar om någon vet om det fransar sig i kanterna? Det är ju alltid skönt om man slipper sicksacka... Är det både vind - och vattentätt? Hur varmt kan man tvätta det??
Hoppas att någon vet! Mvh, |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag tycker definitivt att du skall sicksacka.eller i allafall klippa med taggsax
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
fråga!
Blev lite nyfiken, varför skall man använda en taggsax? Är det för att det blir snyggt eller har det någon annan funktion?
/sus |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Taggsaxen gör att den klippta kanten på vävda tyder inte fransar sig lika lätt. T.ex. bra att använda när man syr fodrade plagg och inte vill ha knöliga sick-sacksömmar mellan tyglagerna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
är det bara jag som tycker att det logiskt sett borde fransa mer?
jag har iof aldrig testat så jag vet inte hur det blir, men i teorin alltså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
dett fungerar bara på vävda tyger ner en tråd börjar repa upp sig då fortsätter den ofta hela bredden ut men så blir ju inte fallet när du taggar.Jag tycker inte den kan ersätta sicksack skall du tvätta saker myckety som kläder tex då blir det ju slitage då tycker jag inte att det räcker. men till vissa saker är det bra
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Vindpoplin fransar sig lätt så man skall nog sicksacka den. Jag har sytt duschförhängen i vindpoplin och det står emot väta bra men töjer sig mycket när det blir vått. Man får sy den en 4-5 cm kortare än vanligt, annars fungerar det bra och torkar snabbt.
/Alice |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:16.