![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej hej!
Jag har hittat en knittax automatic som jag funderar på att köpa. Jag har inte hittat info på hur tjockt garn jag kan använda, det är 5mm mellan nålarna. Är det någon som kan ge mig några goda råd? Jag är lite osäker på om jag gör en bra affär, jag vet ju inte mer om stickmaskiner än att jag vill lära mig använda en. /Fia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Hej!
Om du stickar på varje nål kan du använda stickmaskinsgarner förstås. En del handstickningsgarner går bra. Typ babygarn.Det finns ju i många färger. Sen kan det bero lite på garnet hur smidigt det är. Du kan också sticka på varannan nål. Då kan du använda garner upp till stickor nr 5. Då får du inte så stora stycken eftersom bredden begränsas till 100 maskor. Jag har stickat upp till storlek dam medium på varannan nål. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag kan tänka mej att garn som passar upp till 3,5kanske 4skulle gå. Men det måste vara ett mjukt och smidigt garn det måste löpa fritt i maskinen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:26.