![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Ny i forumet
Hej!
Jag heter Eva och är ny medlem. En anledning till att jag har gått med är att jag är översättare och översätter en romantrilogi där quiltning är ett genomgående tema. Ofta behöver jag hjälp med att hitta rätt term, ord eller uttryck. Om ni tycker att det är fel att fråga om sådant här, alltså i översättarsyfte, kan ni väl genast meddela mig så avstår jag självklart. Dessutom handarbetar jag som hobby, mest stickning och virkning. Jag har en garderob fylld av sparade tyger och vackra band som förhoppningsvis kommer att bli ett lapptäcke en vacker dag. Tänkte att jag skulle få inspiration till att komma igång här. Handarbete är något som gått i arv i släkten; farmor, mormor, mamma. Jag för också vidare det jag kan till mina tre söner som periodvis tycker det är roligt att virka och sticka. Hej så länge! Eva Netzell |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej Eva och välkommen!
![]() ![]() Maddo |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för välkomnandet! Det är väldigt roligt att översätta böcker. När en roman dessutom har quiltning som ett tema och man får lära sig lite om detta konsthantverks historia är det ännu roligare.
Eva |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Kul att du är med. Jag är säker att du får hjälp här når du kommer med en specifik fråga. Välkomen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:17.