![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hur sätta resår i "trosbenen"?
Sådär. Nu har jag köpt resår till trosor - ett transparent fem millimeter brett, elastiskt band. Och min undran är nu hur man syr dit detta band. Ska jag sträcka i bandet när jag syr? Ska det nålas fast eller räcker det med att jag nålar fållen och låter bandet löpa med under tiden som jag syr...? Nä, det sista lät inte så bra.
Men jag vet inte hur det ska göras. Ni får jättegärna förklara! Jag är så sugen på att få dessa trosor klara. Sen har jag tänkt sy bikinibyxor och längtar sååå tills jag har dem i min hand! Och så är jag ju nybörjare också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
när jag syr trosor så gör jag resåren ca 10% mindre än vad tyget är. syr först fast det vid kanten på avigsidan med trestegssicksacken. Klipper sedan rent och till sist viker jag in och syr ytterligare en trestegssicksack från rätan. Hoppas att detta är begripligt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
TAck! Jag förstår nu hur jag ska göra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:51.