Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-08-11, 06:57   #1
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad

Talking rea på panduro

[SIZE=3][FONT=century gothic]Tänkte tipsa om att Panduro i Västerås har slutrea på lite tyger. Jag var in igår och köpte quilttyger för 25:- metern. Inte helt fel att fylla på skåpen lite även om urvalet nu är väldigt begränsat på vad som fanns kvar på rean.
Snart är hösten här och man får förhoppningsvis mer tid vid symaskinen [/FONT][/SIZE]
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-11, 13:27   #2
freja71 freja71 är inte uppkopplad

Hejsan.
Jag var också inne på Panduro i Solna Centrum och tittade. Tyvärr var (nästan) halva affären tom och det fanns inte så mycket kvar.
Kul att du hittade quilttyger. Jag sprang själv i tygaffärer idag och letade. De som finns i quiltaffärerna är ju jättedyra tyvärr.
Mvh
Ann
freja71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-11, 14:31   #3
Celos Celos är inte uppkopplad

Talking

Om det är quilttyger du är ute efter så kolla länken nedan. De har alltid mycket på rea och de levererar väldigt fort + att de skriver ner värdet på tygerna vid leverans för att man skall slippa momsen.

Fabric Shack Stores

Väntar själv på leverans och det blev totalt 10-12 m tyg för $52 = ca 400 kr.
Celos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-11, 20:24   #4
xxx xxx är inte uppkopplad

Vad får du betala i frakt för allt detta?
xxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-11, 20:55   #5
Doris Doris är inte uppkopplad

Har precis lagt in en order hos Fabric Shack med 7m tyg och det går på ca 9 dollar i frakt dollarn räknar jag ca 8kr ca 72:- i frakt meterpriset blir för mej ca 65:- paketet levereras vid dörren.Jag har köpt fina tyger till jul med guld och glitter på.lägger ut bilder när det blir färdiga alster.Jag köper altid mina tyger från Fabric Shack så jättesmidigt stort utbud har dom.Det tar tid
att gå igenom deras katalog.
Doris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-11, 23:39   #6

[FONT=century gothic][SIZE=3]Jag använder tygerna till att sy dockkläder. Svårt ibland att hitta söta mönster och så i vanliga textilbutiker. Men quilttygerna har ofta små söta mönster som lämpar sig till dockkläder
Kanske att jag testar att quilta någon gång i framtiden med, det vet man aldrig[/SIZE][/FONT]
Gammal 2006-08-21, 18:29   #7
Robbin____ Robbin____ är inte uppkopplad

Hej hej! Har panduro bra priser & tyger i allmänt, är butiken stor förövrigt?

, Robin.
Robbin____ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-21, 19:46   #8

Jag måste säga att jag tycker att det kostar en del med tyger på panduro. Från 100:- och uppåt. Det är mest quilttyger de har. Iaf enligt min upfattning. Beroende på vad jag ska sy så väljer jag butik. Brukar göra bra fynd på Furulunds i Västerås. Favoritbutiken är en liten skrot i Rockhammar. Nisses allehanda eller något liknande heter den. Alla deras tyger kostar 25:-/meter dvs, spets, bomull, vaxduk, möbeltyg, flece osv. Där är det riktigt kul att strosa. De har bara öppet på helger efter vad jag förstått.
Gammal 2006-08-21, 20:21   #9
Robbin____ Robbin____ är inte uppkopplad

Okej! Tyvärr tycker jag att furulunds är riktigt dyra, så jag beställer hellre av stoff och stil, det är ont om större tygbutiker här i västerås vad jag förstått, om man letar efter att sy klädesplagg.
Robbin____ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-22, 12:30   #10

Fast i tullen

Nu sitter mitt paket från Fabric Shack fast i tullen kan det vara ett tips här från sysidan måntro det kanske är någon nitisk tull tjänsteman(kvinna)som läst våran diskution om att vissa affärer skriver ner värdet på försändelserna.Jag skulle aldrig komma på tanken att berätta det via datorn ett media som kan läsas över hela värden
Doris
Gammal 2006-08-22, 13:00   #11
AnnaPP AnnaPP är inte uppkopplad

Även tullare kan ju vara intresserade av att läsa sysidan privat. Men sannolikt hade du väl otur denna gång!

Tyckte att det var lite onödigt att skriva i detta forum att de alltid skriver ned värdet på tygerna! Och för den delen har de inte alltid gjort det heller åt mig.
Inte alla affärer i USA är pigga på det och undanber sig på hemsidan att man ens frågar om detta. Andra skriver ned utan att man frågat.

Jag brukar dock försöka handla för lite lagom summa för att slinka igenom...
AnnaPP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-22, 13:14   #12

Tull

Mitt paket går på272:-med frakt
Så jag tyckte att jag håller mej inom ramarna
Tullen brukar inte bry sig om när något kostar ca250.- eller under.Så jag bara undrar om det inte är tips dom gått på
Ni kan berätta om det är fler än jag som fasnat i tullen specellt om det kommer från Fabric Shack så nu blir mina tomtetyger betydligt dyrare
och jag som ska sy till en julmarknad
En frusterad irritera arg besviken syglad,toka
får sy av det andra tygerna så länge
Doris
Gammal 2006-08-22, 17:26   #13
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Med tanke på den mängden paket som kommer in till tullen är det knappast troligt att de söker specifikt efter paket från Fabric Shack. Du har nog bara haft otur denna gång. Tror de lägger ner mer krut på paket med lite fler siffror i beloppet.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-01, 19:56   #14
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad

Furulunds i Västerås har ju massa billiga grejer och en stor reahylla. Köpte tyg till min 50talsklänning, 20 kr /m. Det tycker iaf inte jag är dyrt.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-01, 22:18   #15
Bitte Bitte är inte uppkopplad

Hej på Er

Ang. tullen så tror jag att det är en kombination mellan storleken på brevet och värdet som står på. Jag har märkt att om jag beställer tex trådrullar med quilttråd så har det en större benägenhet att fastna i tullen, vilket jag tror beror på att kuvertet blir buckligt. Likadant när jag har beställt med någon större quiltbok och kuvertet blir tyngre så verkar det inte lika lätt slinka igenom.

MVH
Bitte
Bitte är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:30.