![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Nål till canvas?
Jag ska sy en kappa i canvas (möbeltyg) och behöver tips på vilken nål jag bör ha. Stretch- eller jeansnål eller en stanardnål? Vilken grovlek på standardnålen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har sytt en del i canvas och jag brukar använda standardnål till det, om det blir många lager tyg på samma gång kanske det är säkrast att ta en tjockare nål men till en vanlig kappa kan jag inte se några problem med det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Gå upp i allafall till 90 . om du skall sy stickningar från rättan genom 3-4 lager tyg skulle jag nog använda 100. det beror framför allt hur tättvävd ditt tyg är På Markisväv använder jag . minst 110.men det är styft och mycket tätt.Sedan handlar det om hur grov tråd du använder.grövre nål större öga. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack! Ska ge mig ut och fylla på förrådet imorgon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:59.