![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Viskos
Hej,
Har haft lite svårt att hitta information om viskos som fodermaterial. Vad är det som är avgörande? Hur hög densitet bör det vara t.ex. på ett kostymfoder? Är det skönare än andra blandningar? Skulle vara väldigt tacksam för svar... Jag skulle alltså vilja sy ett nytt foder till en gammal kavaj jag har, och vet inte vad jag ska ta hänsyn till vid val. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej viscose fodret heter neva viscose och tillverkas av devertex.Det består av 70 % viscose och 30 % polyamid.Det är mycket skönt och behagligt framför allt att ha direkt mot kroppen.
Om man tvättar försiktigt typ handtvätt och 30 grader behöver man inte stryka fodret. Det är förvisso lite dyrare .Man om man lägger åtskilliga timmar på att sy och kanske tyger som inte är dom billigaste.och är noga då tycker jag man skall satsa på neva viscose foder.Jag använder inget annat. Ann-christin |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om det är en lite kraftigare kavaj så skulle jag använda kypertvävt fodertyg. (kypert är så som jeans är vävt) Det håller bättre än vanligt tuskaft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:59.