![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |




|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 2
|
![]() Jag köpte hösten -04 en Pfaff Expression 2034.Maskinen har krånglat nästan hela tiden. Jag har varit med om 2 sk. kapselförskjutningar, en trasig pressarfot, undertråden som bara blir en massa lösa öglor,en bit som bara lossnade ifrån maskinen. Försäljaren har inte gett någon godtagbar förklaring. Oftast har jag fått höra att mitt handhavande har varit fel. Nu går snart garantitiden ut, och jag undrar om jag har råd med maskinen efter det. Finns det någon mer som känner igen sig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
|
Visst finns det måndagsexempelar. Jag har råkat för ett sådant. (inte samma maskin osm din utan äldre) Jag var för tam och stod ut med min maskin tills den fick större fel och slutligen dog på riktigt och inte ens kunde repareras utan att det kostade nästan som en ny maskin.
Jag tycker att du inte ska vara som jag, utan stå på dig. Kräv en ny maskin. Oavsett om du köpt din beg eller inte. Om du köpt din beg så ska du kräva en liknande maskin, om det är en ny så ännu viktigare - kräv en helt ny! Om de påstår att din handhavande är problemet så tycker jag att du ska tala till dem att du ska sitta och sy hos dem så ska de se. Ta gärna med någon person som du vet är "övertalande". Om du känner nån sån person förstås. Om de vägrar hjälpa dig - kontakta ARN. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 116
|
Jag har inte haft några av de problemen du beskriver med min Pfaff men jag är ändå ganska sur. Köpt en Classic Style hösten 05 och det var fel på den från början. Jag köpte den för att den skulle kunna sy automatiska knapphål men de har aldrig funkat (gnällt över det i en tidigare diskussion här).
Nu ignorerar jag det eftersom det inte är så lätt för mig att släpa på maskinen för att kunna lämna in den igen. Men jag har fått höra att det är jag som har gjort fel också.. sytt knapphålen för tätt osv. Men då är det ju himla konstigt att första knapphålet också blir helt galet. Vet faktiskt inte vad man ska göra. Det är ju ganska mycket pengar man har lagt ut på sin maskin ändå och då vill man ju att det ska fungera. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
|
Tråkigt med din maskin. Jag har ingen Pfaff så jag kan inte uttala mig där, men det är klart att det finns måndagsexemplar inom alla märken. Men det som irriterar mig mest är att det alltid tycks skyllas på handhavandefel från säljarnas sida. Är det här något unikt för symaskinshandeln eller har ni stött på det när det gäller andra varor också? Jag blir så arg när jag hör sånt här, undrar om det beror på att det är kvinnliga kunder som dom tycker att dom kan behandla oss så här, och skulle dom kunna behandla sina kunder lika illa om det var en "manlig" branch. Vi får nog bli tuffare och stå på oss när det gäller våra maskiner. Kräv du att få lämna tillbaka maskinen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
|
Jag har precis en sådan maskin och den har fungerat helt utan problem. Men jag citerar mig själ från en annan diskkussion:
"Jag förstår precis hur du känner. Jag har också tappat mycket förtroende för HQ sedan min 936 krångla. Vi har kanske fått måndagsexemplar båda två men det är ju just då man behöver riktigt mycket hjälp och förståelse från återförsäljaren. Men då verkar det vara som bort blåst med den vänligt inställda sidan. Den finns nog bara när man råkar ut för "standard" fel. Men vi ska komma ihåg att även andra kända märken tycks ha denna inställning när de riktiga problemen dyker upp. Så vi ska kanske dra alla över samma kam" Det tog mig 1½¨år innan de köpte tillbaka maskinen. Ta med dig någon som stöd och kräv att de åtgärdar problemen annars så ska du ha en ny maskin eller pengar. Håller tummarna för dig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
|
Ja det här verkar vara vedertaget inom hela symaskinsbranchen. Håller med Cecilia, ta med dig någon som stöd och gå och kräv att få lämna tillbaka maskinen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:09.