Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-03-12, 07:21   #1
ask ask är inte uppkopplad

radera kommentarer

jag försökte att kolla nu, men det verkar inte som att man kan radera andras kommentarer på ens bilder?
Skulle det inte vara en bra ide att man kunde göra det?
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-12, 07:25   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Det tror inte jag är en bra idé. Om man tycker något är fel så kan man anmäla det till moderatorerna (jag hat gjort det när det gäller de kommentarer som jag antar du syftar på just nu).

Däremot borde det kanske finnas en rapportknapp precis som det finns i forumet som man kan klicka på. När tillräckligt många klickat få Christer och Ulrika en pling om det.

Orsaken till att jag inte tycker att vem som helst ska kunna radera är flera men det två viktigaste är att då kan någon göra det bara för att vara "rolig". Samt vi har alla olika nivåer och tål olika mycket och det som stör någon stör inte andra. Dessutom så måste man kunna lämna negativ kritik också (utan att bli raderad), fast då ska den vara konstruktiv (vilket den inte är idagens fall).

Senast redigerad av Alvan den 2006-03-12 klockan 07:29.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-12, 07:32   #3
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad

Eller på något sätt få en sådan här person bannad från den här sidan!
Jag vart ordentligt upprörd över all galla som den här personen spred omkring sig.
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-12, 07:33   #4

jag menade att man bara ska kunna radera kommentarer på ens egna bilder, inte på andras. Vet inte om jag var tydlig nog?
Gammal 2006-03-12, 07:33   #5

De blir bannade om ni talar om det för moderatorerna. Eller först får de kanske en tillsägelse/varning och fortsätter det blir de bannade.

Senast redigerad av Alvan den 2006-03-12 klockan 07:37.
Gammal 2006-03-12, 07:42   #6

jag tycker iaf att det är rimligt att man själv kan bestämma vilka kommentarer man vill ha på sina bilder.
som du sa, alvan, så har folk olika gränser för vad som känns kränkande, och jag tycker det skulle vara skönt att veta att jag kan sätta min gräns på min sida.
Om det inte är för avancerat tekniskt så skulle man kanske kunnna radera kommentarerna där dom ligger på ens bilder, men inte kunna radera dom från personens sida som lämnat dom?
Gammal 2006-03-12, 08:21   #7

Då har vi olika åsikter där, vilket är helt ok, rent utav bra.

Enligt mig:
Om man skulle tillåta att man endast skulle behålla kommentarer man själv gillar så tycker jag man förlorar meningen med kommentarbiten. Det blir ju inget roligt om jag inte kan se allas åsikter utan vet att vissa bitar är borttagna. Det är ju som filmrecentioner där alla negativa kommentarer tas bort, ingen mening med det.

Man kan ju alltid välja att inte få kommentarer på sina bilder. Har man valt att få kommentarer måste man även tåla kritik (då menar jag konstruktiv sådan, inte den typ av fånerier som skett nu).

Jag skulle faktiskt önska att det var mer konstruktiv kritik här på sysidan. Men jag ska erkänna att även jag är dålig på det eftersom stämningen inte riktigt tillåter det. Jag är även med på fotosidan där är det helt annorlunda. Där kan man ge både positiv och negativkritik med bibehållen positiv stämning. Jag har lärt mig massor av det och blivit en bättre fotograf.

Senast redigerad av Alvan den 2006-03-12 klockan 08:37.
Gammal 2006-03-12, 08:27   #8

Om någon undrar vad vi pratar om är kommentarerna nu borta.
Gammal 2006-03-12, 09:58   #9
GOBLIgobli GOBLIgobli är inte uppkopplad

Ok, då förstår jag varför jag inte hittade några taskiga kommentarer.
Undrar bara vad den människan fick ut av det hela?
GOBLIgobli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-13, 13:21   #10
bwear bwear är inte uppkopplad

Hej,
Jag satt ett tag och funderade på var de kommentarerna skulle finnas...men jag fick just svaret. De är raderade.
Menar ni alltså att det finns de som säger negativa, dumma saker om andras verk....och värre ändå kanske?
Varför kan man ju fråga sig? Vi är alla olika duktiga på olika saker med olika inriktningar. Jag är inget proffs, men jag tycker bara jag sett fina saker och en uppfinningsrikhet som jag inte trodde fanns. Jag tycker att ni är toppen allihopa och det är en fröjd att "höra" er prata.
bwear är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-13, 13:45   #11
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad

Hej jag håller med Alvan meningen med att ge kommentar försvinner ju om man kan radera dom som andra skrivit även om det är på ens egna bilder.
Vi får trösta oss med att det är få som är oförskämda. normal kritik måste man tåla. både positiv och negativ kretik är nyttig om den är seriös. Ann-Christin.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-13, 13:46   #12

Jo, jag "upptäckte" alla de nedvärderande, (ja det var inga fina saker den människan skrivit) kommentarerna igårmorse när jag loggade in. Jag brukar tycka att det är så skoj att se alla kommentarer på alla bilder.
Och såg allt detta, jag blev ledsen, och arg!
Jag kände med alla som drabbades av den här personens "dåliga humör" eller vad man ska kalla det!!! Det var väldigt många kommenterer dessurom! En ny medlen, som under natten "roat sig".
Jag kände att jag var tvungen "att få avreagera mig" så jag startade upp en annan tråd om det här!
Men det dröjde inte länge förrän de flesta kommentarer vart borttagna, tack och lov.
Ja, det är så fina alster som vi får se här på Sysidan.
Aina
Gammal 2006-03-13, 13:59   #13
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad

Aina du skrev om att bannlysa den här personen från sysidan. Det vi kan göra är att negligera allt som den här personen gör. Då blir det meningslöst att sprida galla. men då måste man ju veta vem det är .Annn-Christin.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-13, 14:05   #14

Det var en tanke som rann genom mitt huvud just då, att banna sådana personer. Jag har inte sett mer från den personen ännu, och här i forumet vill jag inte namnge någon.
Inga bilder utlagda, och inga fler kommentarer.
Som sagt vi får "stå enade" mot sånt här
aina
Gammal 2006-03-13, 14:08   #15
bwear bwear är inte uppkopplad

En fråga då: Har denna "trevliga" person varit på allas sidor och skrivit eller är det bara några av er som råkat illa ut?!

Jag håller absolut med om att man ska stå enade inför sådant här. Det är inte därför sidan finns utan för att kunna se vad vi andra kan. Men det är svårt att veta vem man ska nonchalera om man inte vet vem det är.
bwear är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:23.