![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Jag har flyttat så många gånger nu så min skräddarlinjal har troligtvis försvunnit i en av alla flyttar tyvärr. Så nu vill jag ju ha en ny och det snabbt. Vart kan jag hitta en sån i Göteborg? Är det någon som vill sälja sin skräddarlinjal? Vill ju helst inte betala pris för en helt ny igen när jag redan haft en som försvunnit.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Får jag först fråga hur mycket din kostade? Jag började skrädderi linjen här i sthlm och då var vi tvugna att köpa en kurvmall (det är det du menar med skräddarlinjal eller hur?) och min ena klasskompis hittade ett trepack med kurvmallar i norrtälje där hon bor för jag tror det var 69 kronor...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Intressant! Var i Norrtälje??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jaa det var en bra fråga
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ja tack!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har köpt mina kurvmallar i IN-EX här i göteborg.
Även dom böjliga finns att få där,. Billigt och bra. Hoppas det ordnar sig . TESS ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
annars finns det på http://www.bergman-johansson.com/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Enligt min klasskamrat ska då butiken som hon köpte kurvmallarna i heta något i stil med "Ekblomms pappershandel" och är en kontorsaffär.. hoppas någon vet vad jag menar
![]() ![]() Senast redigerad av OmDuInteFanns den 2006-03-17 klockan 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Kurvmallar och skräddarlinjal (eller skräddarvinkel som det heter) är inte samma sak även om man använder båda till att rita kurvor med. Skräddar linjalen har en höftlinje/kurva och är rätt lång. Som ett billigt alternativ kan man köpa kurvlinjaler och komma ganska långt med dem. Men kurvlinjalerna ser helt anorlunda ut och är mindre. Här är en bild medkurvmallen överst:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Skräddarlinjal 60,5 cm lång
Hej!
Ursäkta att jag inte svarat tidigare! jag har inte alls sett i mitt mejl att jag fått svar här i forumet! Jag menar en skräddarlinjal (skräddarvinkel) som är 60,5 cm lång och cm 37,5 cm på kortsidan. Alltså ingen vit utan en genomskinlig. Gärna en som är lite vinklad i kanterna. jag tror att jag betalade 350 kr för min skräddarvinkel på Tillskärarakademin i sthlm. Det ni hela tiden har pratat om är väl en liten kurvmall? Någon sån söker jag inte. Den har jag inte slarvat bort ännu. ![]() Är det ingen som har en till salu????? Måste ha en snabbt...har en hel kollektion jag måste börja att konstruera mönster till så fort som det bara går.... Senast redigerad av Hellebelle den 2006-03-23 klockan 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Skräddarvinkeln nederst på min bild kan man köpa på annars finns det på http://www.bergman-johansson.com/
Den är ca 60 cm |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Hej Cecilia!
Du sa att man kunde köpa på Bergman men vilka var dom andra som sålde sånna? Det kom inte med. Mvh Helen |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Nää det är jag som klippt och klistrat konstigt
![]() Det var ingen annan. Men jag upptäckte just att Swelogent har en för 227 kr + moms. Du måste dock köpa via en firma där. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Stoff och stil har en skräddarlinjal som är 60x25 cm.
Kostar 289,95 kr. Sidan 103 i katalogen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Hej!
Det lät ju billigt det där med skräddarlinjaler hos Swelgonet. Om jag går en kurs på ABF kan man beställa sånna genom ABF på Swelgonet då tror ni? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:11.