![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Varför är det så här?!
Händer detta bara mig eller är saker nu förtiden så oerhört dåliga?
På sista tiden har mitt hem införskaffat en ny symaskin, en tv, en skrivare och en mp3-spelare. Kul borde man tycka och i viss usträckning är det ju så, men... Alla saker utom tv har visat sig vara trasiga! Skrivaren hade en inbyggd scanner som låste sig, vilket gjorde att det inte ens gick att skriva ut. Symaskinen, ja den är ju en historia för sig själv som finns i egna trådar i detta forum, men fungerade gjorde den ju inte. Å nu det senaste, en mp3-spelare fick man när man fyllde år. Den gick på vad jag brukar kalla ett "freestylebatteri" och skulle spela 40 timmar innan man behövde byta batteri. Det första funkade i alla fall i ett par timmar. Kanske var det ett dåligt batteri som följde med? Näe, tror inte det för batteri nr två fungerade i 20 min. Är det bara jag som helt enkelt inte klarar av tekniska saker? (Jag arbetar som någon form av datatekniker så det borde inte vara så...) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kan hålla med. Vet inte om det är inbillning men det känns inte så. Apparaterna nu mot förr har ju blivit mer komplexa och kanske därför mer ömtåliga.
Under en månads tid hade vi två videobandspelare, en liten dvd spelare (inne två gånger för samma fel), samt en mobiltelefon (min mans den har varit inne tre gånger för omprogramering) som krångla. Min mans hörlurar till telefon har pajat tre gånger, vid ett tillfälle efter en vecka. Min ena mobiltelefon (som blev utdömd av Telia) lagade sig själv efter ett par veckor så jag hann köpa en ny så nu har jag två telefoner.:rolleys Jag vet att inga av felen beror på oss, inte ens barnen har varit på dem. På lilla dvd:n var det fel på läshuvudet, videoapparaterna också något tekniskt icke mekaniskt och likadant med mobiltelefonen (mannens). Humm vet inte riktigt vad man ska säga. Vi har haft "tur" eftersom de pajat inom garantitiden, förutom min telefon som lagade sig själv då. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vi har skaffat rätt mycket prylar till hemmet de senaste två åren, men det är inte mycket av det som varit trasigt eller gått sönder efter kort tid.
Det enda som jag är missnöjd på är min MP3-spelare. Jag fick den som julklapp av min man för lite drygt ett år sedan, men förr ett par dagar sedan blev den helt knasig och slutade fungera. Efter att jag undersökt alla delar, bytt batterier osv. fungerade den fortfarande inte. Jag blev lite sur och bankade spelaren mot matbordet.. då helt plötsligt gick den igång! Helt otroligt! Jag tror att massproduktion av varor gör att fler ex blir skadade och fungerar bara "sådär" efter några månader. Det är ju synd, för priserna har ändå inte blivit jättebilliga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Å som pricken över i så skulle vi igår testa scannern/skrivaren igen efter reparationen. Å det visar sig att den har EXAKT samma fel igen. Det är ju bara så man dööööööööööör. Va trötta vi blev då...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Håller med misse.
Det mesta tillverkas ju i Asien där de har arbetstider, löner och villkor som inte ens gud vågar titta närmare på. De måste producera på minuten och då blir det sämre kvalitet på nästan allt. Jättesynd. Min kompis fick en mp3-spelare i födelsedagspresent - efter några veckor stod det bara Waiting vad hon än gjorde - reparerade, och så fter någon vecka igen så hade den lyckats byta från engelska till kinesiska... nu är den dock lagad och fin. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:38.