Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-03-09, 10:35   #1
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad

Amerikanska quiltböker

äntligen ! idag fick jag mina quiltböker hade beställt 15 st olika snittpriset 132:-utan frakt.jag fick betala 500:- ifrakt för alla 15.Snittpriser inkl frakt med valuta x8 blev 170:- st.det var ingen tull på bökerna Det är och bara 6% bokmoms.Det är fantastisk dom allra mest populära quiltböker och maskinbroderingsbökerna på engelska förstås men man lär sig rätt snart Det ingick också några cd skivor med mönster och massor av mallar.Jag har lagt in länken på sysidan www.amazon.com Där väljer man book och quilt .Jag bara längtar efter att sätta mig ner och titta i dom.Ann-christin
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-11, 14:59   #2
AnnaPP AnnaPP är inte uppkopplad

Du vet väl att även svenska Bokus har engelskspråkiga (och tyskspråkiga) böcker?!

Tag avancerad sökning och sök på quilt eller patchwork, du kan också begränsa sökningen till hur mycket du vill att böckerna ska kosta.
Endast 19:- i frakt!

Svårigheten är ju bara vad man ska välja när man bara har omslaget och titeln att gå på. Ibland finns inte ens omslaget avbildat.
AnnaPP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-13, 07:40   #3
QuiltNina QuiltNina är inte uppkopplad

Hoppas du ger lite recensionen sen när du läst lite! Jag älskar quiltingböcker, men tycker det är svårt att välja - man kan ju inte köpa allt...
QuiltNina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-13, 09:17   #4

På amazon.com kan man titta och bläddra i många böker det underlättar.
Gammal 2006-03-13, 21:57   #5

Man kanske kan tänka sig att man hoppar mellan Bokus och Amazon, klistrar in ISBN nr och jämför priser och kollar de böcker som man kan bläddra i!
Gammal 2006-03-13, 22:20   #6

Vilken www adress är det till bokus.så skall jag jämmföra lite.
Gammal 2006-03-14, 07:40   #7

Anna, jag brukar göra precis så: "bläddra" i böckerna och läsa recensioner på Amazon och sen köpa dom från www.bokus.com eller www.adlibris.com.
En av fördelarna med att köpa i Sverige är ju att det är lättare att skicka tillbaka ett ev felköp.
Gammal 2006-03-14, 07:41   #8

Förlåt! www.bokus.se och www.adlibris.se ska det vara...
Gammal 2006-03-14, 09:25   #9

Hej nu har jag jämfört bökerna jag köpte från amazon.com med bokus. För alla 15 inklusive frakt och 6 % bokmoms. blev det 1000:- billigare att köpa från USA. Skall du köpa endast en så kan man ta dom från bokus.,men skall du köpa många som jag gjorde 15 st då är det stor vinnst att köpa från amazon.com.I snitt var det 50-65 :- prisskillnad. men en av mina böker låg skillnaden på 256:- och det är ju pengar.
Ann-Christin
Gammal 2006-03-14, 10:19   #10

Då blev det ju ett riktigt kap! Hoppas du är nöjd med dom och, som sagt, recensera gärna.
Själv får jag nöja mig med inspiration från internet just nu. Månadens quiltkassa har gått till tyger... (inte helt ovanligt...)

Och appropå Amazon. Är det någon som provat den engelska varianten? (www.amazon.co.uk)
Undrar hur priser och frakt står sig där. Men det är ju det här med valutor och det känns som om dollarn är mer fördelaktig än pundet just nu.
Bara lite svammel...
Gammal 2006-03-14, 21:39   #11

Skönt att höra att det ändå var ett kap! Kände mig lite elak att berätta om Bokus, men det blev ju faktiskt en givande diskussion!!!
Kunde aldrig tro att det skulle vara billigare att ta böcker, som är så tungt, från USA. Men tydligen är prisnivån bättre även på detta.
Helt otroligt!

Har kollat lite mer på funktionen att man kan bläddra lite i böckerna. Det ger ju verkligen lite bättre koll på vad man köper! Har sett den funktionen på några barnböcker på Bokus, hoppas de också kommer att bygga ut den funktionen!
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:04.