![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tältväv
Hej syvänner!
Jag skulle behöva några meter (runt 25) bomull/polyesterväv, lämpad som tältväv. Vikten bör ligga runt 200g/m2 och den ska vara slitstark och impregneringsbar. Någon som vet var jag kan hitta detta? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hör efter hos någon Sadelmakare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
En bra site med funktionstyger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Några företag med nätbutiker som bl a säljer väv
Shelby, Finland, www.shelby.fi Recon, Sverige, www.recon.se Point North, England, www.pointnorth.co.uk Pennine Outdoor, England, www.pennineoutdoor.co.uk/ Textile Outfitters, Canada, www.justmakeit.com Thru Hiker, USA, www.thru-hiker.co |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack för era svar!
Jag har redan tittat på ovan nämnda länkar, men dessvärre inte hittat något som verkar riktigt lovande. Möjligen har Pennine en ganska tunn väv som skulle kunna passa. Men jag ska kolla upp med någon sadelmakare vad de kan tänkas ha! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
tältväv = canvas
Hej igen!
Jag såg nu att du också letade efter bomullstyg. Jag har själv just köpt 40 meter canvas, som är ett ganska grovt bomullstyg som just lämpar sig för tält. Det är impregnerbart och väger nog runt 200 gr per kvm. Canvasen handlade jag hos Sundbybergs textilcentrum på järnvägsgatan i Sundbyberg, Stockholm. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:58.