![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Byxor till rundnätt flicka
Hej,
Min dotter på 13 år är lite rundare i figuren än vad konfektionsskaparna tycker att hon ska vara. Det är jättesvårt att hitta långbyxor till henne som är snygga och bekväma. Vi brukar få köpa jättesäckiga modeller på killavdelningen eller dambyxor i storlek 44 som jag lägger upp varvid plagget förlorar proportionerna och inte alls faller som det var tänkt. Eftersom jag inte är rutinerad på klädsömnad och dessutom alltid har fått bilden av att just byxor är det svåraste som finnas att sy så att de sitter bra har jag aldrig vågat mig på något hemmabygge. Jag tänker mig dock att om jag fick tag på ett bra grundmönster som verkligen passar hennes figur, så skulle även min flicka kunna ha fräcka modekläder i rätt färger och tyger. Har ni något tips på mönster till lite rundare barn/tonåringar? Hur gör ni? Goda råd, någon? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:46.