![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Material till ammningskupor
Ammningskupor i ribbstickad ull finns på apoteket
som är svindyra.Vet någon vad man kan få tag i detta matrial så man kan sy själv? Skulle bli så glad om någon kan tipsa mej om det Doris |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Försök med Stoff och Stil eller Furulunds om du vill beställa på postorder. Tunnare vävda tyger i 100% ull borde man ju bara kunna sy ihop dubbelt eller tredubbelt för att få dem lite tjockare.
Annars är faktiskt fleece ett bra alternativ tycker jag. Det värmer bra, och de blir inte så sunkiga av bröstmjölk om man har mindre amningsskydd innanför, typ engångs eller i tyg. Fast tanken är kanske att man bara ska ha varianten i ull? Det funkade aldrig för mig, jag blev sjöblöt på nolltid... Så jag röstar för varianten i fleece, enkelt att få tag i, och billigt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag sydde amningskupor i flanell. Klippte ut rundlar, 4 stycken, lade ihop 2 och 2, klippte ett snitt, lade snittet lite omlott, zick-zacka. Då blev rundeln lite kupad. Lade ihop dessa 2*2 och overlocka ihop runtom. Dessa fungerade jättebra. /Anette
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
De ullilägg jag hade var slätstickade och ihopsydda i två lager.
En detalj som kanske är viktig: de var vridna 90 grader i förhållande till varandra. Alltså om man höll dem så att ena sidan var lodrät i maskorna så var andra sidans maskor vågräta. Jag antar att det var för att de inte skulle tappa formen. Anledningen att man använder ull är att de har god uppsugningsförmåga, det värmer även i blött skick, lukten tas om hand av lanolinet. Man kan antagligen sticka själv också. Hör med något företag som säljer ullgarn med lanolinet kvar. (Och stickar man själv kan man göra insnittet som Anette skrev om i själva stickningen och slipper sömmen.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Mina amningskupor sydde jag av flecce, fungerade alldeles utmärkt.
Vänligen Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:24.