![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hejhej!
Jag håller på och syr en midjelång jacka och har tänkt ha muddar i linningen och halsen samt i ärmsluten, men jag har stött på stora problem när det gäller att hitta muddar som är lite mer rejäla. Jag vill helst ha tjocka muddar med grov struktur överallt som det brukar kunna vara i ärmsluten på jackor man köper och allra helst svarta sådana. Är det någon som vet var man kan få tag i sådana? Tack på förhand! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej, kolla efter färdiga paket med muddar hos mindre tygaffärer, Åhlens,Coop. Eller varför inte sticka själv? Det har jag gjort ibland när det har varit svårt att få tag på mudd i rätt färg eller kvalitet.
Häls.Anni |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Stoff o stil
Hej!
I senaste katalogen som man fick nyligen så fanns det kraftig mudd. Jag har inte provat den själv men det kanske kan vara något. Annika |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() hallå.
jag letar också efter grov mudd, 2 år efter första inlägget men ändå hehe jag har kollat överallt här i Gävle men det finns inget! :/ någon som vet vart man kan beställa det på nätet kanske? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag köpte grov svart mudd på Ohlssons under jullovet. Men den var dyr! 299kr/m!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
När jag gjorde muddar på en vinterjacka ,stickade jag dom av ullgarn .Tag stickor 2,5 och lämpligt tunnt ullgarn och sticka ribb 1 avig och 1 rätt.Sy
ihop pricis som vanligt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
ja jag tar nog och stickar muddar så blir det som jag vill ha det
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:08.