Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-05-24, 07:59   #1
mari1e mari1e är inte uppkopplad

Tygbiten i Kinna

Hej!
Jag tillbringade en lång dag i Kinna och Skene igår.
Jag började på Skroten, men jag blev nog lite besviken, jag tycker de också har gått mer mot gardintyger. Sen var jag på en affär lite ovanför Skroten. Tidigare var där en härlig oordning där man kunde hitta allt möjligt, men nu var där ordning med gardintyger och garner(inget intressant för mig). Sen gick jag till Tygbiten. Skylten utanför säger : Affären som har Allt. Och det stämmer faktiskt! Modetyger, gardintyger , möbeltyger, sybehör i massor, "pysselsaker" och därtill en mycket trevlig ägare. Där blev jag kvar resten av dagen, även en stund efter stängningsdags, och det hade blivit längre om inte maken kommit och hämtat mig.
Förutom regnet blev det en hellyckad dag (och två kassar med tråd, band och andra sybehör)
Mvh Mariette
mari1e är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-01, 16:22   #2
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad

Var ligger tygbiten? jag har varit på skroten och den andra affären som nästan ligger på samma ställe som har mycket gardiner .men tygbiten i kinna låter intressant.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-01, 16:51   #3
altikh altikh är inte uppkopplad

Den Tygbiten jag pratar om ligger på Fritslavägen 52 i Kinna - ungefär 100 m meter efter Kasthalls fabriker på gamla vägen mot Borås. Enklast tar man sig dit från riksväg 41, kör Kasthallsvägen och så första till höger och förbi fabriken. Det är ett högt 3-våningshus nedanför vägen precis efter en kurva.
(Fritsla tyglager i Fritsla hade mycket tyger för 25 kr/m när jag var där i förra veckan, några riktigt snygga. De är återförsäljare för Janome men hade bara en enda demomaskin just då...)
/Alice
altikh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-01, 19:39   #4
Tess Tess är inte uppkopplad

Tack så jättemycket.
Dessa affärer tänker jag besöka,för det är precis som du säger,mest gardintyger överallt.
Jag är alltid på jakt att hitta tyger till kläder,vilket inte är det lättaste.
Det är alltid roligt att få veta om nya affärer speciellt,när det inte finns knappt något kvar här i Gbg nu längre.
Jag är tacksam för alla tips som kommer.
Vilken tur att tygriket ändå ligger ganska nära.
Tack än en gång.
När jag gick min utbildning så åkte vi ibland hela klassen till Kinna.Det var jätteroligt,och sedan blev bränsle kotsnader inte betungande för någon.
Vi brukade åka 3 eller 4 tjejer i varje bil.
När vi väl åkte tillbaka mot kvällningen fick vi knappt plats själva så fullproppade med tyger var bilarna.
Nu brukar jag samåka med svärmor,när man ska besöka Borås.Hon är facktiskt uppvuxen där i Parkstaden.Hejs svejs från TESS!
Tess är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-01, 22:27   #5
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad

Tavk så mycket .det får bli tygbiten nästa gång
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-02, 21:11   #6
altikh altikh är inte uppkopplad

Var inom Tygbiten idag och jag tyckte tyvärr att urvalet av tyger till kläder var lite sämre än det brukar vara - och så lite mindre urval av sytråd i källaren. Men de hade tex 10 rullar gul jeanstråd för 60 kr och mycket annat kul, så jag hoppas det är en tillfällig svacka just med tygerna.
/Alice
altikh är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:16.